Slovenija

Mariboru zdaj grozi že 762 milijonov evrov odškodnine

STA / S.R.
19. 4. 2013, 12.13
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Predsednik uprave Iskre Dušan Šešok na četrtkovem popoldanskem sestanku z novim mariborskim županom Andrejem Fištravcem ni dosegel nobenega dogovora v zvezi z očitno propadlim projektom nadgradnje in avtomatizacije cestnega prometa v Mariboru.

Pigac

Danes je za STA povedal, da bi lahko njihov odškodninski zahtevek znašal kar 762 milijonov evrov. "Nasprotna stran na sestanek ni bila pripravljena, ni ponudila nobene rešitve, zato se je potem težko o čemerkoli pogovarjati," je danes povedal prvi mož Iskre in dodal, da je zato pravkar podpisal poziv za plačilo obveznosti po pogodbi o izvajanju javno-zasebnega partnerstva.

Zahtevek se po njegovih besedah nanaša na dva člena pogodbe. Prvi govori o vrednosti vložka Iskre sistemov, po katerem zahtevajo 26 milijonov evrov, drugi pa je zahtevek za odškodnino na osnovi izračuna števila kazni v zadnjem mesecu.

Podatki sicer še niso v celoti obdelani, a je bilo po njegovih podatkih v zadnjem mesecu od odpovedi pogodbe zabeleženih skoraj 115.000 prekrškov. Število se je drastično povečalo, je dejal Šešok. Tako je bilo do 5 km/h prekoračene hitrosti zabeleženih nekaj več kot 70.000 prekrškov, do 10 km/h okoli 27.000, do 20 km/h skoraj 14.000, do 30 km/h nekaj več kot 2000, do 50 km/h 450 ter nad 50 km/h 47 kršitev.

"Vse skupaj znese okoli deset milijonov evrov kazni, po pogodbi se znesek zniža za 30 odstotkov, kar je okoli sedem milijonov evrov, to pa se pomnoži s 105 meseci, kolikor je še do izteka partnerstva. Vse skupaj znese 735,5 milijona evrov, kar je bistveno več od tistega, kar smo napovedovali še pred dnevi," je dejal Šešok in dodal, da so pred časom v Mariboru že uspeli znižati število prekrškov na 1000 dnevno, zdaj pa so se znova povišali in to na kar 4000 prekrškov dnevno.

Kljub temu pa v Iskri po njegovih besedah Mestni občini Maribor še vedno ponujajo roko in to tako, da so jim pripravljeni ponuditi dobavljeno opremo in se dogovoriti za sporazumen zaključek projekta za sedem milijonov evrov.

Ker se zavedajo, da mariborska občina nima denarja, ki bi ga potegnila iz žepa, so jim ponudili, da jim dva milijona plačajo do 1. maja, potem pa od junija do oktobra vsak mesec po en milijon evrov. "S tem je za nas zadeva zaključena. Jasno da to velja samo, če bo sprejeto in se bo izvajalo, v nasprotnem primeru pa gremo na sodišče in bomo tam videli, kdo ima prav ter ali bo zmagala ulica ali pravna država," je še dejal Šešok.

Prvi mož Iskre še meni, da bi MOM z lahkoto poravnala te obveznosti. Samo če bi pobrali kazni za tiste, ki so vozili nad 20 km/h, bi lahko v tem mesecu fakturirali 1,5 milijona evrov, če pa bi všteli še tiste nad 10 km/h pa bi to pomenilo še dodatnih 3,5 milijona evrov. Ni torej najmanjšega problema da MOM pride do denarja, razen če notranje ministrstvo, policija in mestno redarstvo tolerirajo, da se v nekem delu države lahko ljudje vozijo, kakor se komu zdi.

Dogovor pričakuje do 1. maja, a na četrtkovem sestanku ni dobil nobenega odgovora. Kot pravi, na MOM očitno pričakujejo, da Iskra ne bo odstopila od pogodbe in jo bo še naprej izvajala na svoje stroške, saj jim niso poravnali še niti evra, na drugi strani pa je občinski Nigrad kot njihov podizvajalec že izvedel izvršbo za okoli 270.000 evrov.