Slovenija

Šef slovenskih železnic načrtno potaplja podjetja?

M.S.
12. 4. 2013, 17.48
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Dušan Mes podira rekorde. Je najmlajši direktor na čelu Slovenskih železnic, poleg tega je pri (komaj) 35 ih služboval na samih vodilnih mestih.

STA Foto
Dušan Mes: prej v Casinoju Portorož in SCT. Oba sta na koncu.

Bil je član uprave Casinoja Portorož, zatem pa je, na povabilo gradbenega barona Ivana Zidarja postal prokurist v družbi SCT. Zgolj zaradi znanja ali so vmes posegli politični cilji?

Skozi vsa podjetja, v katerih je bil, oziroma je zaposlen Dušan Mes se vleče skupna rdeča nit. Podjetja so namreč ali v stečaju, prisilni poravnavi ali pa tik pred tem. Spomnimo: propadli gradbeni gigant SCT je od junija 2011 v stečaju. V začetku marca letos pa je bila pravnomočno potrjena prisilna poravnava za Casino Portorož, ki ga terja 94 upnikov v skupnem znesku 23,1 milijona evrov, priznanih pa je bilo slabih 2,9 milijona evrov navadnih, 16 milijonov evrov zavarovanih in dobrih 374.000 evrov prednostnih terjatev. V Casinoju Portorož so »zvonovi zvonili šele po toči«, ko se je ugotavljalo, da se je vseskozi izkazovalo boljše stanje družbe, kot je bilo v resnici, podobna zgodba pa se vse bolj kaže tudi v Slovenskih železnicah, kjer je Mes lani dobil štiriletni mandat. Takrat je prevzel družbo v globokem minusu, po njegovem prihodu pa se je številka že začela bližati pozitivi, kar Mes utemeljuje tudi z učinki doseženega sporazuma o znižanju plač s socialnimi partnerji. S Slednjim naj bi prihranili okoli 12 milijonov evrov. Vendar pa je na mestu vprašanje, če se bo tudi tu ponovila zgodba z zavajajočim prikazovanjem bilanc družbe. Po nekaterih informacijah naših virov, bi se zato lahko sklepalo, da bo Mes zapustil Slovenske železnice in svojemu nasledniku prepustil katastrofalno stanje in še večje rdeče številke, kot so bile poprej. Mes naj bi bil vpleten tudi v dokončni potop družbe SCT, zato se mnogi menda sprašujejo, kako je bil Mes s takšno preteklostjo sploh lahko imenovan na čelo državnega podjetja. Tudi po zakonu namreč ne bi smel biti imenovan za direktorja, saj je bil prej na vodilnih mestih v družbah, ki so šla v stečaj. Sodeč po govoricah prav to utemeljuje tezo, da naj bi bil Mes za direktorja železnic postavljen po politični in ne strokovni poti. Strokovno naj bi znal, tako govorice, odlivati denar na različna podjetja, ki služijo kot obvod za plačila, tako da podjetja, v katerih je zaposlen ostanejo v propadajočem stanju, oziroma gredo v stečaj ali prisilno poravnavo. Bi torej Mes poskrbel tudi za stečaj Slovenskih železnic, če bi to dopuščala zakonodaja?