Ob prejemu "informativnega gradiva" pa so nič hudega sluteči potrošniki prinašalcu že podpisali pogodbo in dovoljenje za prenos številke. Zato ZPS opozarja, da tovrstni praksi ne nasedate – če pa slučajno ste, vas prosijo, da jim pošljete dokumentacijo, na podlagi katere bodo tovrstno početje lažje prijavili ustreznim inštitucijam.

Scenarij je nadvse preprost: predvsem starejšim potrošnikom, lastnikom ene od trgovskih kartic, zazvoni telefon, predstavnik telekomunikacijskega operaterja pa jim začne razlagati prednosti njihovih paketov. Potrošnik se mu lepo zahvali in, da bi imel mir, pristane na to, da mu pošljejo več informacij po pošti. Do tu vse lepo in prav. Težava pa menda nastane, ko dostavno podjetje pripelje pošiljko in je zanjo treba podpisati, prinašalec pa rad doda, da se mu mudi.

V vseh primerih, o katerih smo bili obveščeni, se je namreč izkazalo, da je potrošnik s tem podpisal pogodbo z novim operaterjem, hkrati pa tudi dovoljenje za prenos številke. Najbrž vas ne čudi, da lovijo predvsem upokojence, ki se na tehnologijo ne spoznajo, hkrati pa ne poznajo sistema sklepanja pogodb pri mobilnih operaterjih in so za povrh še doma v dopoldanskih urah.

Ker gre za pogodbo, sklenjeno na daljavo, ima potrošnik v tem primeru sicer možnost, da jo v roku 14 dni odpove, a tu se poajvi nov problem: ker vmes novi operater staremu že pošlje obvestilo o prenosu številke, se lahko zgodi, da potrošnik kar naenkrat ostane brez možnosti uporabe telefona – pri starem operaterju mu številka ne deluje več, ker je prenesena, pri novem pa tudi ne, saj je pogodbo odpovedal. Predvsem zato bi pri ZPS potrebovali čim več konkretnih podatkov in dokumentacije, ki jo dobi in podpiše potrošnik, saj bodo le na ta način lahko pritisnili na pristojne inštitucije, da odpravimo to anomalijo na trgu. 

ZPS torej svetuje: Če vas pokličejo po telefonu in vam ponujajo spremembo paketa mobilne telefonije ali celo spremembo operaterja, se klicočemu zahvalite in ne naročajte nikakršnega informativnega materiala ali celo ponudbe.

Komur se zdi ponudba mamljiva, naj se oglasi v prodajnem centru izbranega operaterja in tam pridobi dodatne informacije. Če vam bodo ponudbo (oziroma informativni material) poslali na dom, zavrnite kakršen koli podpis oziroma pred podpisom dobro preberite, kaj podpisujete!

Če ste vi ali vaš bližnji prejeli podoben klic in ponudbo, vas ZPS naproša prosimo, da jim njeno kopijo pošljete po elektronski pošti web@zps.si ali po navadni pošti na naslov Zveza potrošnikov Slovenije, Frankopanska 5, 1000 Ljubljana s pripisom: telefonski paketi.

Pazite se, prevaranti vsak dan najdejo nov način za opeharjenje nič hudega slutečih ljudi!