Slovenija

Slovenski policisti v težavah

Robert Marin
18. 3. 2013, 15.53
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

V Sloveniji ukradejo vsako noč štiri avtomobile, najbolj ogroženi so volkswagni in renaulti. Policija najde le vsakega četrtega

Thinkstock
Avtomobile kradejo!

Tatovi v Sloveniji na leto ukradejo okoli 1500 vozil, od tega več kot 60 odstotkov na območju Ljubljane. Policisti pri iskanju ukradenih vozil ne blestijo, izsledijo jih približno četrtino. Pod Alpami imamo sicer registriranih približno milijon vozil, zato je verjetnost, da se tatovi polastijo vašega prevoznega sredstva, majhna. Pa vendar se dogaja ...

Ste belec srednjega razreda, doma na območju Ljubljane in vozite renaulta? Takim prevozno sredstvo najpogosteje ukradejo. 

Najbolj zaskrbljeni so lahko lastniki znamk Volkswagen in Renault, doma na območju Ljubljane, kjer je bilo v zadnjih desetih letih ukradenih več kot 4500 vozil, medtem ko jih je v enakem časovnem obdobju na območju Murske Sobote izginilo manj kot sto. Storilci se delovanju policije, potrebam trga in tehnološkim spremembam dobro prilagajajo. Klasičnega pristopa, ko mora storilec vlomiti in spojiti kontaktne žice, se posluži le še kak obupan zasvojenec. Policisti v zadnjem obdobju beležijo čedalje več primerov, ko storilci vlomijo v hišo, poiščejo ključe in se elegantno odpeljejo.

Thinkstock


Profesionalci za izvajanje tatvin uporabljajo posebno orodje in elektronske pripomočke, za predelavo ukradenih vozil pa običajno najamejo prostor na obrobju mesta, ki ga opremijo kot avtomehanično delavnico. Ena  od takih je pred časom obratovala na Škofljici, dokler ni posla uničila kriminalistična preiskava. Konec leta 2011 je bilo trinajst vpletenih v preprodajo ukradenih vozil obsojenih na skupno več kot 35 let zapora.

Z ureditvijo razmer po razpadu Jugoslavije je spet oživela »balkanska pot«, po kateri mednarodne kriminalne združbe z Zahoda na Vzhod tihotapijo ukradena vozila, v obratni smeri pa prepovedane droge. Dražji avtomobili praviloma končajo v vzhodnoevropskih državah ali na Bližnjem vzhodu, vozila nižjega cenovnega razreda pa po podatkih policije v 80 odstotkih ostanejo v Sloveniji in jih prodajajo po delih.

Med ukradenimi znamkami z naskokom vodita Volswagen in Renault, sledijo znamke Audi, BMW, Fiat, Opel in Peugeot, kar je razumljivo, saj je avtomobilov omenjenih znamk v Sloveniji največ. Malopridnežev pa ne zanimajo zgolj osebna vozila – od leta 2003 je na sončni strani Alp med drugim izginilo 5 avtobusov, 7 specialnih tovornih vozil in več kot 40 traktorjev.