Slovenija

Nesreča zaradi dotrajanosti?

STA / K.Š.
25. 1. 2013, 17.40
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Med obratovanjem krožno kabinske žičnice na smučišče Kanin je iz doslej še neznanega vzroka prišlo do izpada vrvi, je povedal direktor ATC Kanin Aleš Uršič. To pa ni bila prva nesreča na tem smučišču.

V dveh kabinah, ki sta pri tem pristali na tleh, ni bilo ljudi, dva pa sta ostala ujeta v kabini, ki je obstala med drugim in tretjim stebrom žičnice. Po neuradnih podatkih naj bi popustila žičnica, ki je bila zgrajena leta 1972. Od gradnje žičnica ni bila deležna nobene konkretne obnove.

"Nikomur se ni zgodilo nič, reševalna akcija pa že poteka," je še povedal Uršič. Medtem so oba ujeta že rešili.

Po besedah vodje regijskega štaba Civilne zaščite na Severnoprimorskem Sama Kosmača so na prizorišče takoj prišli člani Gorske reševalne službe Bovec in Prostovoljnega gasilskega društva Bovec. Kabina je ostala dokaj blizu stebra in nizko nad tlemi, tako da pomoči drugih reševalcev niso potrebovali.

"Velika sreča je, da se je to zgodilo tako kot se je, in ni bilo poškodovanih," je dejal Kosmač. 

Vzroka nesreče zaenkrat še ne poznajo, je še povedal Uršič, znan naj bi bil v prihodnjih dneh. O dogodku so obvestili tudi vse pristojne službe.

Žičnica na Kaninu je že v preteklosti imela precejšnje težave. Leta 2009 je plaz poškodoval zgornji del kabinske žičnice, nekaj podobnega kot današnja nesreča pa naj bi se že pripetila.

Potrebno se je spomniti tudi tragične nesreče ob sami gradnji žičnice. 30. oktobra 1972 se je med delom pri gradnji Kaninskih žičnic namreč zrušil vojaški helikopter, pri tem pa sta se smrtno ponesrečila Peter Berginc, načelnik postaje GRS Tolmin, in Silvo Clemente iz Tolmina. To je bila tudi prva helikopterska nesreča pri nas.

Obstajajo načrti, da se bo celotna žičnica posodobila, za to pa bi potrebovali 44 milijonov evrov. Večino denarja naj bi prispevala Evropska unija, vsaj 10 milijonov pa bi morali poiskati sami.

»Smo na razpotju; po starem s smučiščem ne gre več, brez njega pa bovški turizem s hoteli vred preprosto ne more preživeti. Ali znamo in zmoremo najti skupni imenovalec in vsi skupaj zagristi v izziv posodobitve, ki bi pritegnila dodatne goste na hrib in v dolino,” se je na javni predstavitvi razvojnega plana za smučišče, decembra lansko leto spraševal župan Siniša Germovšek in dodal: “Naložba je nujna, je zelo zahtevna, ni pa misija nemogoče. Brez nje bo smučišče in z njim upravljavec ATC Kanin živelo samo še eno zimo, morda dve.”


Precej dotrajan žičnica res potrebuje obnovo in po mnenju strokovnjakov, bi morali čim prej pridobiti gradbeno dovoljenje ter kandidirati za donacije Evropske unije. Tako bi lahko že v letu 2014  pognali novo gondolsko žičnico. Poleg tega naj bi kaninsko smučišče dodatno pripravili tudi tako, da ne bi bilo primerno samo za vešče smučarje, temveč tudi za otroke in manj izkušene smučarje. Če bi tako privabili okoli 75.000 smučarjev (kar naj bi bila čisto realna številka) bi se investicija povrnila v desetih letih. A najprej se morajo izogniti nesrečam, kot se je zgodila danes, saj je bila sreča, da posledice niso bile hujše.