Med Koprom in Izolo

Skozi predor Markovec brez vinjet? Kaj bo rekel Dars?

R.T.
7. 9. 2016, 10.07
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Cesta skozi predor Markovec se je leta 2015 ob odprtju kategorizirala kot hitra cesta, obalna cesta pa je bila predana Mestni občini Koper in Občini Izola.

STA
Obe občini sta Ministrstvo za infrastrukturo pisno pozvali, naj se ponovno prouči izvzem cestnega odseka Koper (Semedela)-Izola iz sistema cestninjena.

S kategorizacijo kot hitra cesta so bili izpolnjeni vsi pogoji za uvrstitev tega cestnega odseka v okvir cestninskega omrežja. Obe občini sta Ministrstvo za infrastrukturo pisno pozvali, naj se ponovno prouči izvzem cestnega odseka Koper (Semedela)-Izola iz sistema cestninjena – na ta način bi sprostili obalno cesto »za druge razvojne namene in omogočili trajnostno rabo obalnega in morskega prostora ter razvoj turizma (pridobili bi dodatnih 10 odstotkov slovenske obale)«, sporoča Ministrstvo za infrastrukturo.

Skoraj v celoti za promet omejena obalna cesta

STA
Na Ministrstvu za infrastrukturo predlagajo, da bi se odsek Koper (Semedela)-Izola skozi predor Markovec prekategoriziral v glavno cesto.

Slovenija je pristopnica protokola o celovitem upravljanju obalnih območij v Sredozemlju, »ki v okviru opredelitev varstva obalnih območij zahteva njihovo prometno razbremenitev in prehod v trajnostno rabo obale«. Sodeč po prostorskih aktih obe občini načrtujeta skoraj v celoti za promet omejeno obalno cesto. Kar pomeni »izvedbo ureditev, ki omogočajo dostopnost, prvenstveno pa razvoj in nova delovna mesta za trajnostno rabo obalnih virov ter razvoj turizma«, so še zapisali na Ministrstvu za infrastrukturo. Vendar pa menijo, da tako omejena uporaba obalne ceste in lokalna cesta preko Markovca, ki poteka skozi mestni predel in je edina dostopna prometnica do izolske bolnišnice, »ne moreta prevzeti funkcije ustrezne nevinjetne cestne povezave med Koprom in Izolo«.

Glavna in ne hitra cesta

Na Ministrstvu za infrastrukturo zato predlagajo, da bi se odsek Koper (Semedela)-Izola skozi predor Markovec prekategoriziral v glavno cesto. Ker pa s tem neposredno posegajo v sistem cestninjenja, »na podlagi katerega Dars pridobiva prihodke za odplačilo v preteklosti najetih posojil«, so o ukrepu povprašali upravljalca te ceste. Ko bodo pridobili to mnenje, bodo nadaljevali z odločanjem glede ustreznosti te rešitve.