Promet

Na 11 problematičnih mostovih omejitev skupne dovoljene mase vozil, na štirih enosmerni promet

STA/M.J.
15. 1. 2014, 19.33
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.53
Deli članek:

Direkcija RS za ceste bo na 11 problematičnih mostovih omejila skupno dovoljeno maso vozil, ki še lahko prečkajo most, na štirih lokacijah pa bo v skladu z dogovorom s predstavniki nekaterih podjetij, ministrstvom za infrastrukturo in avtoprevozniki uvedla izmenično enosmeren promet. Direkcija omenjene ukrepe uvaja zaradi zagotavljanja varnosti.

Reuters

Izmenično enosmeren promet bo uveden na odseku Črnova - Arja vas pri Skrlinovem gradu, kjer bo uvedena tudi omejitev 30 ton za tovorna vozila brez priklopnikov, pa v Prestranku, Mednem in v kraju Videm.

Na do 7,5 tone bo skupna dovoljena masa vozil omejena na mostovih v Ledinščici, na do 25 ton v Straški gori in Plavah, na do 20 ton pa v Ozeljanu, Klužah, Šubci, Trenti, in v Orehovem.

Na do 30 ton pa bo skupna dovoljena masa omejena v Šmarju, Krplivniku in Trbonjah.

Nekateri mostovi so namreč po navedbah direkcije tako dotrajani, da določenih obremenitev ne morejo več prenesti. Pripravljen je tudi pregled možnih alternativnih poti za tovorna vozila, so še sporočili z direkcije.

Oceno stanja mostov je v poročilu podal Zavod za gradbeništvo Slovenije, ki je poudaril, da se je stanje določenih mostov poslabšalo do te mere, da niso sposobni več prevzemati potrebne prometne obtežbe. Takšnih objektov je 15, v naslednjih mesecih pa naj bi se ob naslednjih meritvah moralo spisku pridružiti še več teh objektov.

Nekateri odseki cest so celo tako dotrajani, da jih z razpoložljivimi sredstvi ni več moč spraviti v primerno stanje za uporabo, kar pomeni, da jih bo ob nadaljnjih poškodbah treba zapreti.

Direkcija v sporočilu za javnost ponovno opozarja, da je stanje glavnih in regionalnih cest alarmantno ter da ni problem zgolj v mostovih, o katerih je nekoliko več govora v zadnjem času. Po lanski zimi se je že tako slabo stanje glavnih in regionalnih cest poslabšalo do te mere, da je po trenutnih ocenah samo še 35 odstotkov teh cest v dobrem ali zelo dobrem stanju.

Da bi lahko vzpostavili stanje ostalih cest na raven, primerljivo z drugimi evropskimi državami, bi v prihodnjih 20 letih na letni ravni potrebovali 350 milijonov evrov, so zapisali na direkciji.

Škoda na glavnih in regionalnih cestah je bila pred letošnjo zimo ocenjena na 261 milijonov evrov, samo v zimski sezoni 2012/2013 je nastalo za 82 milijonov evrov škode. Stroški izvajanja zimske službe so znašali 32 milijonov evrov, pri čemer pa je bilo za redno vzdrževanje, manjše preplastitve in sanacije vozišč po zimi skupaj na voljo 56,9 milijona evrov.

Stroški vzdrževanja omrežja 6000 kilometrov cest izven zimske sezone znašajo približno dva milijona evrov na mesec.