Promet

Predor Karavanke predvidoma ponovno odprt še danes

STA/M.J.
9. 12. 2013, 12.46
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.53
Deli članek:

Predor Karavanke, ki je zaradi davišnje prometne nesreče zaprt, bodo predvidoma odprli še danes popoldne, so za STA potrdili v avstrijski družbi za avtoceste Asfinag. Kraj nesreče si je že ogledal statik, prav tako so že odstranili podporni steber, tako da računajo, da bo predor predvidoma ponovno odprt danes med 15. in 16. uro.

Asfinag

Kot so pojasnili, bodo podporni steber zamenjali z nadomestnim. Hkrati bodo javnost obvestili, ko bodo sprejeli dokončno odločitev o odprtju predora, so še povedali na Asfinagu.

Na avstrijski strani predora Karavanke se je davi zgodila huda prometna nesreča s smrtnim izidom. Kot je poročala avstrijska tiskovna agencija APA, se je 41-letni voznik tovornjaka iz Kranja s slovensko registracijo zaletel v podporni steber galerije pred izhodom iz predora. Predor je do nadaljnjega zaprt v obe smeri.

Tovornjak je ob trčenju zagorel in posredovati so morali gasilci. Ko so iz vozila rešili voznika, ta ni več kazal znakov življenja. Avtocesta je za zdaj do nadaljnjega zaprta v obe smeri.

Avstrijski avtomobilski klub ÖAMTC zaradi zaprtega prehoda skozi karavanški predor priporoča voznikom obvoz preko Ljubelja ali Korenskega sedla ali pa preko prehoda v Italijo. Za nadaljnjo pot na Hrvaško pa predvsem voznikom tovornih vozil priporočajo prehod Šentilj, še poroča APA.

Predor Karavanke na avtocesti A2, ki povezuje Slovenijo z Avstrijo, je z 8019 metri najdaljši cestni predor v Sloveniji. Poteka pod Hruškim vrhom, prometu pa so ga predali 1. junija 1991, po približno petih letih gradnje. Sprva je bil načrtovan kot dvocevni avtocestni predor, a je bil zaradi takrat premajhne količine prometa zgrajen kot enocevni, po katerem poteka promet dvosmerno.

Danes je prometno zelo obremenjen; na vrhuncu sezone število vozil preseže tudi 15.000 na dan. Povprečni letni dnevni promet skozi predor Karavanke je po slovenskih podatkih lani znašal 8155 vozil, od tega so nekaj več kot desetino vozil predstavljali tovornjaki, težji do sedem ton, in avtobusi.

Slovenija in Avstrija sta se lani dogovorili za izgradnjo druge cevi predora, novembra letos pa so v predoru instalirali tudi nov videonadzorni sistem.