Promet

V Sloveniji poznavanje cestnoprometnih predpisov najslabše

STA/M.J.
10. 7. 2013, 11.25
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Na agenciji za varnost prometa načrtujejo modernizacijo in reorganizacijo izpitnih centrov.

Dolenjski list

Elektronsko bodo posodobili izvajanje teoretičnih preizkusov znanja, prav tako pa si bodo prizadevali, da bi praktični preizkusi odslej potekali v krajih, kjer bo mogoče preizkusiti poznavanje vseh elementov vožnje.

V. d. direktorja Agencije za varnost prometa Franc Pojbič je na današnji novinarski konferenci opozoril, da je stanje na področju preizkušanja znanja vožnje nezadovoljivo. Teoretični preizkusi znanja še vedno potekajo po sistemu izpitnih pol, praktični preizkus znanja pa v neprimernih pogojih za posamezne kategorije, je dejal.

Slabo stanje na področju preizkusov znanja se kaže tudi v odnosu voznikov do prometa oz. v objestni vožnji. Na drugi strani pa je v Sloveniji poznavanje cestnoprometnih predpisov najslabše v Evropi, je poudaril Pojbič.

Zato na agenciji z novim letom načrtujejo modernizacijo in reorganizacijo izpitnih centrov. Teoretično znanje se bo odslej preverjalo v posodobljenih, računalniško opremljenih učilnicah. Agencija bo pripravila 2500 vprašanj s področja cestnega prometa, ki bodo javno dostopna in po katerih bodo kandidati lahko preverjali svoje znanje. Na izpitu pa bo računalnik naključno, a uravnoteženo izbral izpitna vprašanja. Kot je opozoril Pojbič, tako izpita ne bo več mogoče opraviti, če se bo nekdo nekaj pol naučil na pamet.

Za zdaj bodo z računalniškimi učilnicami opremili vse izpitne centre z izjemo trboveljskega, velenjskega in jeseniškega, strošek modernizacije pa bo približno 70.000 evrov. O tem, ali bodo teoretične preizkuse v omenjenih treh centrih izvajali tudi v prihodnje, pa se bodo po besedah Pojbiča posvetovali s stroko.

Nekateri med 16 izpitnimi centri v Sloveniji imajo namreč relativno malo kandidatov za izpit. Kot je izpostavil Borut Boc z Agencije RS za varnost prometa, jih na Jesenicah in v Velenju nimajo niti 1000 na leto.

Izpiti pa se ne opravljajo samo tam, kjer so izpitni centri, pač pa še v desetih preostalih krajih. V mnogih od teh pa pogoji za ustrezno preverjanje znanja vožnje po oceni Boca niso ustrezni. Zato si bodo na agenciji prizadevali, da bi kandidati izpite odslej opravljali v krajih, ki bodo zagotavljali možnost preizkusa poznavanja vseh elementov vožnje, tudi ravnanja v semaforiziranih križiščih, prehitevanja ter vožnje po avtocesti, hitri cesti in izven naselij. Prav tako bodo skušali zagotoviti, da bo opravljanje vozniškega izpita odslej enako zahtevno v vseh izpitnih centrih v državi, je še pojasnil Boc.

Sicer pa na agenciji tudi načrtujejo, da bodo od poslovnih subjektov, ki bodo želeli izvajati dejavnost šole vožnje, v prihodnje zahtevali poslovne načrte. Predlagali pa bodo tudi spremembe zakonodaje v smeri omejitve števila šol vožnje ali pa povečanja standarda.

Nadzor je namreč po besedah vodje agencije Pojbiča pokazal vrsto nepravilnosti tako na področju varovanja osebnih podatkov kot tudi izvajanja programa. Tako nekateri inštruktorji med vožnjo niso pripasani, spet drugi telefonirajo, nekateri pa so celo vinjeni. Nujno je torej, da tudi šole vožnje prepoznajo slabo stanje na tem področju. Njihov interes ne sme biti, da bi kandidata čim prej pripeljali do izpita, pač pa njegovo znanje s področja prometa, je še poudaril Pojbič.

Podporo prizadevanjem agencije za modernizacijo izpitnih centrov je na novinarski konferenci izrazil tudi predsednik Združenja šol vožnje pri Gospodarski zbornici Slovenije Martin Miklavc.