Pet let od smrtne nesreče pri Vranskem

Le dve uri prej niso ugotovili nobenih naplavin, nato je podivjana Bolska odnesla dve življenji

S.R./STA
11. 11. 2019, 12.26
Posodobljeno: 11. 11. 2019, 12.27
Deli članek:

Na celjskem okrožnem sodišču se je danes začela glavna obravnava zaradi prometne nesreče pri Vranskem, v kateri sta pred petimi leti umrla 17-letnica in 30-letni moški.

PGE Celje
Narasli potok Bolska je septembra 2014 odnesel del brežine in službeno vozilo AMZS.

Tožilka Simona Razgoršek Kuzman nekdanjemu direktorju komunalnega podjetja Energetika projekt Marku Krajncu, zastopniku podjetja Janku Drči in pregledniku Štefanu Kuserbanju očita kaznivo dejanje povzročitve splošne nevarnosti s smrtnim izidom. Vsi trije so v pisnih zagovorih krivdo zanikali. 

Do tragične nesreče je prišlo septembra 2014, ko je narasli potok Bolska odnesel del brežine in službeno vozilo, s katerim sta se sodelavca AMZS odpravljala na preventivno aktivnost. 

Obdolženi Krajnc, ki se med preiskavo ni zagovarjal, je v prebranem zagovoru poudaril, da mu je neizmerno žal, da je prišlo do tragičnega dogodka, ki pa ni bil posledica njegovega ravnanja. Ocenil je, da so vse službe Energetike projekt dobro opravljale svoje delo, ki je bilo skladno s koncesijsko pogodbo. To pa so podpisali z Občino Vransko, ki je bila tudi zadolžena za investicijska dela.

Po njegovih besedah so nadzor nad omenjenim mostom opravljale tudi pristojne občinske službe. "Bili smo zadolženi za vzdrževanje ceste in ne brežine potoka Bolska, kjer se je zgodila smrtna prometna nesreča. Na dan nesreče smo opravili dodatno število ogledov, zadnji pregled pa je bil opravljen dve uri pred nesrečo," je pojasnil Krajnc. Dejal je, da so imeli zadostno število kadrov za izvajanje cestnega nadzora na kritičnih točkah v vranski občini. 

To je naloga rečnih nadzornikov

Na vprašanje tožilke, ali je imel Kuserbanj licenco za opravljanje nadzora, je Krajnc odgovoril, da ne, ker tega od njih ni nihče zahteval. Pojasnil je, da je imel Kuserbanj več kot 10 let delovnih izkušenj in da noben cestni preglednik po pravilih stroke ne more vedeti, kdaj bo voda narasla in kdaj bo prišel poplavni val. Izpostavil je, da je to naloga rečnih nadzornikov. 

Dodal je še, da ob povečanem vodostaju niso imeli posebnih pisnih navodil, ampak samo ustna ter da so zaposleni vedeli, da morajo biti še bolj pozorni na narasle vode. 

Kuserbanj je izrazil obžalovanje, da sta v prometni nesreči življenje izgubili dve mladi osebi, čeprav ne pričakuje, da bosta družini umrlih sprejeli njegovo obžalovanje. Dejal je, da je zadnji pregled opravil dve uri pred prometno nesrečo in takrat ni ugotovil nobenih naplavin. Po posebnih ukrepih ni bilo potrebe, je poudaril in zavrnil očitek tožilstva, da je bil malomaren pri svojemu delu. 

Da je odneslo del brežine je Kuserbanj izvedel 13. decembra leta 2014 okrog 6. ure od vranskega župana Franca Sušnika, štiri ure potem pa je prejel informacijo o sami nesreči. Na vprašanja tožilstva in obrambe danes ni želel odgovarjati. Prav tako na vprašanja ni želel odgovarjati niti Drča, ki je ocenil, da Energetika projekt ne more biti odgovorna za tako kompleksne okoliščine, v kateri se je pripetila smrtna prometna nesreča.