Nepopisna tragedija

FOTO in VIDEO: Posnetki groze na moskovskem letališču, med 41 mrtvimi tudi dva otroka

S.R./STA
6. 5. 2019, 07.13
Posodobljeno: 6. 5. 2019, 10.34
Deli članek:

V nesreči ruskega potniškega letala Suhoj SSJ-100, na katerem je izbruhnil požar in ki je moralo zasilno pristati na moskovskem letališču Šeremetjevo, je po najnovejših podatkih umrlo 41 oseb, vključno z dvema otrokoma.

Profimedia
Tragedija na letališču v Moskvi.

Preiskovalci na terenu so zvečer najprej poročali o 13 žrtvah, pozneje pa so ocenjeno število umrlih zvišali na 41. Med mrtvimi so tudi dva otroka in član posadke. Pet ljudi je še vedno v bolnišnici.

Natančen vzrok požara, ki je letalo ruskega nacionalnega prevoznika Aeroflot, na katerem je bilo 78 potnikov in članov posadke, prisilil k pristanku, še ni znan, a naj bi v letalski družbi že potrdili, da je šlo za tehnično napako v motorju. Nekateri lokalni mediji so omenjali tudi, da bi lahko letalo zadela strela, saj so včeraj nad Moskvo divjale nevihte. 

Požar je opazil potnik kmalu po vzletu z moskovskega letališča Šeremetjevo, posadka pa je nato javila, da se je letalo znašlo v težavah. Poročila prav tako kažejo, da je letalo uspelo zasilno pristati šele v drugem poskusu, ob tem pa naj bi se odprl tudi rezervoar z gorivom, zaradi česar se je požar nato razširil.

Iz posnetkov na družbenih omrežjih je bilo nato razvidno, da so potniki zapuščali goreče letalo pri zasilnih izhodih. Kljub temu da so požar hitro pogasili, pa je nesreča, kot omenjeno, terjala smrtne žrtve. 

Težave za ruski ponos

Ruski predsednik Vladimir Putin in premier Dmitrij Medvedjev sta že zahtevala preiskavo in zaukazala ustanovitev posebne komisije. Svojcem umrlih sta izrekla sožalje in jim zagotovila vso možno podporo. 

Gre za eno najhujših letalskih nesreč v Rusiji v zadnjih letih, do katere je sicer prišlo na največjem in najbolj varnem ruskem letališču. Pomeni pa tudi precejšen udarec za prihodnji razvoj modela Sukhoi Superjet 100, ki velja za ponos ruskega državnega proizvajalca letal Suhoj. To je namreč prvi na novo razvit model ruskega civilnega letala po razpadu Sovjetske zveze, leti pa od leta 2011. Že do zdaj so ga spremljala poročila o nekaterih manjših težavah in okvarah, a večjih do danes ni bilo. 

Tudi slovenski letalski prevoznik Adria Airways je imel v načrtu dogovor s Suhojem, po katerem bi svojo flote razširil z letali SSJ-100, ob tem pa bi Rusi vstopili tudi v lastništvo Adrie. Posel je nato tik pred koncem padel v vodo, strani pa sta krivdo za propad pripisali ena drugi.