PRVE ŽRTVE

Število nesreč upada, a vsaka številka ima še vedno svoje ime

L.T.
8. 1. 2019, 21.01
Posodobljeno: 8. 1. 2019, 21.18
Deli članek:

Letos so slovenske ceste terjale tri smrtne žrtve, v enakem obdobju preteklega leta smrtnih žrtev ni bilo, so zapisali na Generalni policijski upravi.

STA
Pri razmišljanju o številu mrtvih moramo vedno izhajati iz sebe, kaj bi to pomenilo, če bi ta številka bil naš bližnji.

Potem ko smo lansko leto zaključili s trendom upadanja prometnih nesreč, nas je prve dni leta 2019 šokirala novica o hudi prometni nesreči pri Kočevskih Poljanah, v kateri so bili udeleženi trije avtomobili. Umrli sta dve osebi, šest poškodovanih pa so reševalci odpeljali v Splošno bolnišnico Novo mesto. Danes pa je v prometni nesreči na Dunajski cesti v Ljubljani umrla peška.

»V kraju Kočevske Poljane voznica hitrosti svojega vozila ni prilagodila stanju vozišča, ki je bilo v danem trenutku zasneženo, začelo jo je zanašati, zapeljala je na nasprotni vozni pas v trenutku, ko je iz smeri Črnomlja pripeljal voznik osebnega vozila znamke Dacia. Med vozili je prišlo do silovitega trčenja, v Dacio pa je trčil še en udeleženec prometne nesreče, voznik avtomobila znamke Volswagen. Žal sta na kraju prometne nesreče umrli dve osebi, stari 41 let, ki sta bili v vozilu 44-letne povzročiteljice, šest oseb so odpeljali v Splošno bolnišnico Novo mesto,« je pojasnil Željko Zrilič, vodja Oddelka za cestni promet na Policijski upravi Novo mesto, in dodal, da naj bi po informacijah iz bolnišnice šlo za lažje poškodbe.

Zavod Varna Pot
Statistika mrtvih v prometnih nesrečah

Dva do trije centimetri snega

Policisti okoliščine prometne nesreče še ugotavljajo, so pa pri pregledu ugotovili, da so imela vozila zimsko opremo, morebitno odgovornost vzdrževalca ceste še ugotavljajo, je pa ob tem Zrilič poudaril, da ni mogoče pričakovati, da bo cesta splužena do asfalta, če je na njej dva do tri centimetre snega. Dogodek so videle tudi priče.

Policisti identitete udeležencev niso razkrili, je pa Zrilič omenil, da naj bi se udeleženci peljali v službo v Črnomelj oziroma Novo mesto. Neuradno so pri Dolenjskem listu izvedeli, da naj bi bila pokojna zaposlena pri podjetju Akrapovič. Prvi sopotnik naj bi bil iz Ivančne Gorice, drugi z Dvora. Sedela sta na desni strani avtomobila, eden spredaj, drugi zadaj.

Število nesreč statistično upada

Število nesreč, kot jih beleži Zavod Varna pot, statistično sicer upada. Lani so zabeležili »samo« 92 nesreč s smrtnimi žrtvami, kar je občutno manj kot leta 2007, ko je bilo število smrtnih žrtev kar 285. Robert Štaba, predsednik Zavoda Varna pot, sicer opozarja, da teh statistik ne smemo razumeti na prvo žogo. V njih namreč nista zajeta vsaj dva dejavnika.

»Prvi je število močno poškodovanih, saj je medicina napredovala do te mere, da žrtve prometnih nesreč preživijo v višjem številu kot nekoč. Vendar je vprašanje, kakšna je kvaliteta njihovega življenja dan po nesreči,« opozarja Štaba. Drug vidik so ljudje, ki so ob smrti ali težji poškodbi udeleženca prometne nesreče neposredno prizadeti. Štaba ocenjuje, da je pri vsaki nesreči takšnih ljudi približno sedem. »Pri razmišljanju o številu mrtvih moramo vedno izhajati iz sebe, kaj bi to pomenilo, če bi ta številka bil naš bližnji.«

Vizija NIČ

V Zavodu Varna pot udeležence cestnega prometa zato pozivajo, naj se v avto usedejo z enim samim in nedvoumnim ciljem – zmanjšati število poškodovanih in umrlih na evropskih in svetovnih cestah. Model se je že prijel v Skandinaviji in je, kot dodaja Štaba, tako uspešen, »da te države štejejo približno 20 mrtvih na milijon prebivalcev«. (lt, foto: sta, Dolenjski list)