Preizkusili smo

Novo srce

B.L.
9. 11. 2020, 20.01
Posodobljeno: 9. 11. 2020, 20.33
Deli članek:

Renaultov kadjar sodi med uveljavljene SUV-je; po eni strani nudi veliko udobja, po drugi pa tudi zadovoljive vozne zmogljivosti, da je res pravi križanec.

AUTO BILD Slovenija
Bikasto in vpadljivo. Potrebno ga je pohvaliti.
Zmogljivosti pa so seveda odvisne tudi od srca, ki bije pod motornim pokrovom. Tokrat smo na test zapeljali različico z novim 1,7-litrskim dizelskim agregatom in štirikolesnim pogonom. Naštete lastnosti že same po sebi nakazujejo, da gre za vozilo, ki voznika ne bi smelo razočarati in bo kos tudi najbolj smelim izzivom današnjega časa.

AUTO BILD Slovenija
Velik logotip in velikansko vetrobransko steklo.

Štirikolesni pogon je že element, ki temu avtomobilu omogoča zanesljivo vožnjo po manj oprijemljivih in strmejših terenih. Voznik z vrtljivim gumbom izbira način pogona. Večina se bo odločila za samodejnega, saj pri tem tehnologija sama prenaša moči na pogonska kolesa in skrbi za optimalni oprijem in pogon. V zgodnji jeseni snega še ni pričakovati, zato pa smo avto zapeljali na makadam in manj urejen strmejši teren. Na kratko, vožnja je potekala brez težav. Vozilo je s pomočjo sistema za štirikolesni pogon igraje premagovalo teren in bilo vseskozi odlično vodljivo. Sami smo sicer mnenja, da kadjar sodi bolj na urejene kot na neurejene ceste. Še posebej z opremo, opišemo jo ob koncu članka, ki se nagiba k udobju in eleganci. Srečni lastniki malo bolj skritih vikend hišic in svojih vinogradov ter sadovnjakov pa ga bodo tudi veseli, saj bo zmogel po prašni vaški poti.

AUTO BILD Slovenija
Vbočen osrednji del in izbočena blatnika. Na tak način je videti robustno in športno.

Štirikolesni pogon nima smisla, če nima podpore v motorju. Kot omenjeno je bil pod pokrovom novi 1,7-litrski dizelski motor z močjo 150 kW. Ta bo razveselil vse tiste, ki se jim zdi 1,5-litrski motor s 114 kW nekoliko prešibak. Najmočnejši dizel je lahko kombiniran tudi s samodejnim menjalnikom, mi pa smo se v testnem seznanili z običajnim šeststopenjskim ročnim. Motor je dokaj odziven in s 340 Nm navora pri manj kot 2.000 vrtljajih elastičen in progresiven.

AUTO BILD Slovenija
1,7-litrski dizel je dobra izbira, a preveč ne smemo pričakovati.

Občutek v kabini pa je manj navdušujoč. S svojim zvokom motor deluje dokaj grobo. Pravzaprav je to nekaterim zelo všečno. Stvar okusa, kot pri vsaki stvari. Morda bi pri renaultu lahko naredili še nekaj več pri zvočni izolaciji potniške kabine. Poraba je pričakovana, ne nizka, a pri našem načinu vožnje sprejemljiva. S testnim vozilom smo prevozili 591 kilometrov, s povprečno hitrostjo 49 km/h. Potovalni računalnik je zapisal, da je bila povprečna poraba goriva 5,9 l/100 km. Naš testni krog je obsegal vožnjo po regionalnih in lokalnih cestah ter 200 kilometrov po štajerski avtocesti. Ocena je, da je močnejši dizelski motor dobra izbira. Da namreč upraviči pričakovanja in da je z njim kadjar bistveno bolj poskočen avtomobil, kot je to v primeru šibkejšega dizelskega agregata.

AUTO BILD Slovenija
Dovolj zmogljiv, da ne počepne pred nobeno oviro, in dovolj dinamičen, da je vožnja v užitek. Da je nekoliko glasen, mu ne gre preveč zameriti.

Vožnja je za potnike prijetna. Značilnost križancev je visoko sedenje, kar je pogodu tako potnikoma na prednjih sedežih kot tudi potnikom na zadnji klopi. Prostora je za vse dovolj, tudi ko govorimo o širini. Izdatna prilagodljivost notranjosti vse skupaj še izboljša. Zadnja prenova v notranjost prinaša nove materiale in bolj kakovostno končno obdelavo. To je videti na vsakem delu. Nova je tudi centralna konzola s 7-palčnim ležečim zaslonom na dotik. Za še boljšo uporabniško izkušnjo bi ga lahko malo dvignili, da bi voznik manj pogledoval s ceste. Všeč so nam okrogli gumbi z zasloni, s katerimi upravljamo klimatsko napravo. Kadjar jih je prevzel iz dusterja. Kako se časi spreminjajo, a če je nekaj dobro, sploh ni pomembno, kdo je to pripeljal med uporabnike. Potnikom bodo všeč številna odlagalna mesta in zračna notranjost. Seveda je kadjar opremljen z najsodobnejšimi sistemi za varno vožnjo. Praktično ima vse, kar danes vozniku pomaga, da vožnja ni samo varna, ampak tudi prijetna. Testni kadjar je imel dodano ime Bose, kar pomeni, da ima vgrajen najsodobnejši zvočni sistem Bose, ki poskrbi, da glasba utiša hrup iz zunanjosti.

AUTO BILD Slovenija
Vse je na svojem mestu, le zaslon bi postavili nekoliko višje.

Ob že tako bogati opremi je bil testni avtomobil opremljen še z nekaj elementi, ki so sicer na seznamu opreme za doplačilo. To je panoramska streha, paket parkiranje in paket varnost. Slednji doda sistem za nadzor mrtvega kota, bočno senzorsko zaščito in sistem samodejnega zaviranja v sili. Vse skupaj zahteva dva stotaka več kot 30.000 evrov. 
Renault kadjar je zagotovo zelo konkurenčen avtomobil. Z zadnjo prenovo so mu osvežili in posodobili tako zunanjo kot tudi notranjo podobo. Ostaja svež in zmogljiv avtomobil z ne preveč zasoljeno ceno.

Objavljeno v reviji AUTO BILD Slovenija, št. 161, 11. november 2019