PREIZKUSILI SMO

Je lahko družinski?

Gorazd Mavretič / AUTO BILD Slovenija
26. 3. 2018, 14.16
Posodobljeno: 26. 3. 2018, 14.29
Deli članek:

Mini je tradicija, mini je ikona. Angleška ikona, ki te ne pusti hladnega. Tudi v izvedbi clubman je to še vedno pravi mini.

AUTO BILD Slovenija
Nezgrešljiv prednji del z vsemi lastnostmi minija.

Clubman nam ni bil neznanka, saj smo ga na testu imeli že pred slabim letom. Sedaj nam je prišla pod roke nekoliko posodobljena različica z dizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom.

AUTO BILD Slovenija

Clubman je poseben zato, ker je nekoliko daljši in ima na zadku dvojna, na stran odpirajoča se vrata. Nekaterim je to všeč, drugi zopet zavijajo z očmi. Clubman izdelujejo že od davnega leta 1969 in vse od takrat je zlahka našel privržence. Radi so ga imeli angleški obrtniki, ko je bil zadnji del še iz lesa in so vanj stlačili obilo svoje delovne prtljage. Danes je clubman eleganten avtomobil, namenjen udobni vožnji in tudi užitkom, ki jih zagotavljajo njegova tehnika, podvozje in tudi odličen dvolitrski dizelski agregat.

VŠEČ NAM JE

Celostna podoba vozila.

MANJKA

Ugodnejša cena.

PRESENEČA

Okretnost in zanesljivost tudi v tej karoserijski izvedbi. 

Pa v tokratnem testu nismo želeli še enkrat preverjati njegovih voznih zmogljivosti. Tudi ta mini se na cesti obnaša kot gokart (ko izberete način vožnje sport, vas tudi sistem opozori, da gre za gokart občutek). Avto je tudi pri višjih hitrostih na cesti popolnoma nevtralen in zanesljiv. Velikokrat dobiš občutek, da je avto na tirih, s katerih ga ne odnese niti voznikova nepremišljenost. To seveda uspešno blažijo sistemi za varno vožnjo. Bolj kot vse to smo si na tedenskem druženju želeli raziskati, ali je to lahko čisto spodoben družinski avto.

V razmišljanje o prvem avtomobilu v družini te prisili že zunanjost. Avto sploh ni tako majhen. Z dolžino 4.235 mm je povsem spodoben avtomobil. Ima po dvoje stranskih vrat, s čimer je zagotovljeno dokaj udobno vstopanje in izstopanje.

AUTO BILD Slovenija
Prtljažnik ni največji, a z enostavnim dostopom in s prilagodljivostjo zadovolji.

Dvojna vrata tudi na zadku. Simetrična, odpirajoča na stran, in to le z lahkim pritiskom na gumb v notranjosti ročaja. Odprta omogočajo dostop do prtljažnika, ki ob normalnem položaju zadnje klopi omogoča 360 l prostornine. No, ta številka res ni ravno ohrabrujoča, ko začnemo razmišljati o družinskem dopustu. A z nekaj spretnosti in kakšnim pripomočkom na strehi tudi to ne bi smelo biti prevelika ovira. Prednji del clubmana je praktično enak običajni različici – le ostro oko dobrega poznavalca bo odkrilo nekaj razlik. Stranska linija je nekoliko daljša, a ne vizualno predolga, da bi pokvarila splošen vtis. Zadek je zaradi dvojih vrat in drugačnih luči unikaten. Nekaterim bolj všeč, drugim manj. Naši redakciji se zdi povsem simpatičen.

AUTO BILD Slovenija

Barva vozila je vedno stvar osebnega okusa. Bi si pa upali trditi, da bo barva digital blue, s katero se je ponašal tudi testni primerek, mnoge prepričala. Enostavno mu pristaja. Pri testnem vozilu so zunanjo barvo odlično povezali z modrim usnjem, v katero je bila odeta notranjost, predvsem sedeži. Učinkovita in premišljena kombinacija, ki vozilu daje veliko mero elegance.

motor 4-valjni, turbo, dizelski • delovna
prostornina 1995 cm3moč 140 kW (190 KM) pri
4.000 vrt./min • največji navor 400 Nm pri 1.750
vrt./min • pogon štirikolesni/8-stopenjski,
samodejni • D/Š/V 4.253/1.800/1.441 mm •
medosna razdalja 2.670 mm • rezervoar za gorivo
48 l • 0–100 km/h v 7,2 s • teža 1.540 kg • prtljažnik
360/1.250 l • najvišja hitrost 222 km/h • poraba 
4,6/5,4/4,9 l • testna poraba 6,5 l/100 km • emisije
CO2 149 g/km • cena 33.950,00 EUR

Notranjost je poznana že iz običajnega minija, le da je v clubmanu nekoliko oblikovno spremenjen sredinski del – je nekoliko širši in bolj umirjenih linij. Vsebina pa enaka. Voznik dobi odličen majhen in dobro oprijemljiv športni volan, ki ga je užitek vrteti. Za njim majhen okrogel merilnik hitrosti, ki se ga z leve in desne strani oklepata dva polmeseca. Večji levi prikazuje vrtljaje, bolj stiliziran desni pa s pomočjo LED-črtic količino goriva v rezervoarju.

Prikaz deluje nekoliko ceneno, čeprav mu izvirnosti ne smemo oporekati. Testni avtomobil je bil opremljen tudi s projekcijskim zaslonom pod vetrobranskim steklom, da so vozniku osnovne informacije na voljo v višini pogleda na cesto. Načeloma še vedno pogrešamo unikatnost, ki jo je mini imel in izgubil. To je velik merilnik hitrosti na sredinskem delu. Velik okrogel element sicer ostaja, a je sedaj namenjen informacijskemu centru z velikim zaslonom na dotik. Igrivost so mu zagotovili z barvnimi LED-diodami v njegovem okvirju, ki z barvami ponazarjajo slog vožnje in predvsem z rdečo opozarjajo na morebitne nevarnosti. Glasbeni in informacijski sistem je vsebinsko zelo bogat in ga poznamo že iz vozil BMW. Na sredinskem grebenu med sedežema ima tudi mini okrogel in na vse strani premikajoč okrogel gumb ter stikala, s katerimi je vozniku olajšano prehajanje med meniji. Vozniku se v tem avtu dobro godi, še posebej če je vozilo opremljeno s paketom Chili (doplačilo dobrih 4.000 evrov). Cel kup asistentov za varnejšo vožnjo pomaga pri ohranjanju hitrosti in razdalje do spredaj vozečega vozila, parkiranju vozila in upravljanju z žarometi. Samodejna je tudi klimatska naprava.

AUTO BILD Slovenija

Voznik se v tem avtu res dobro počuti. Če hočemo zaokrožiti zgodbo o družinski naravnanosti, še nekaj o počutju ostalih potnikov. Sopotnik na prednjem sedežu je deležen vsega udobja, kot ga pričakuje. Zaradi širine in relativne višine ne bo čutil utesnjenosti. Za prijetnejše zimske dni je tu še gretje obeh prednjih sedežev, ki na sopotnikovem mestu ni delovalo brezhibno. Zadaj je povsem spodobna in udobna klop.

AUTO BILD Slovenija
Clubman ima nekoliko drugače oblikovano sredinsko konzolo. Vse ostalo kot v manjšem bratu.

Za dva otroka ali celo dva odrasla, ki ne sodita med najvišje Zemljane. Občutek je boljši tudi zaradi panoramske strehe. Ko govorimo o odraslih, je edina slaba (če sploh smemo uporabiti to besedo) lastnost dokaj nizko sedenje, pa naj bo to na prednjih ali zadnjih sedežih. Sedanje je še dokaj lahko opravilo, medtem ko bo pri izstopanju iz vozila bolečina v križu lahko velika ovira. Zato – mini clubman je družinski avto in je sposoben povsem zadovoljiti potrebe štiričlanske družine, a bo zaradi svoje specifike primernejši za mlajše. Saj ne trdimo, da starejšim ne požene krvi po žilah, a izstopanje iz vozila utegne biti morda le prevelika ovira.

AUTO BILD Slovenija


Kot smo že nekajkrat zapisali, je mini zelo zanesljiv in stabilen avto. No, nemški lastniki so mu vseeno namenili tudi štirikolesni pogon. Zakaj bi tovrstni avto to potreboval? Postavljen je relativno nizko in mu neurejene poti niso pogodu. Odgovor je v dodatni varnosti. Kot večina sodobnih štirikolesnih pogonov tudi ta deluje tako, da v običajnih razmerah moč prenaša na prednji kolesi.

POD ČRTO  Mini clubman je pravi navihani družinski gokart. Navduši z zmogljivostmi, bogato opremo in eleganco.

Če pa se avto znajde na spolzki, poledeneli ali s peskom posuti podlagi, v istem trenutku zaposli še zadnji kolesi in tako prepreči morebitne nevšečnosti. Torej smisel ima, kupec pa bo odločil, ali to potrebuje ali pa bo raje prihranil nekaj denarja in izbral običajni dvokolesni pogon.

Mini clubman je torej družinsko povsem uporabno vozilo. Ni ravno med cenejšimi, a ime, tradicija in zavist sosedov pač nekaj stanejo.

AUTO BILD Slovenija št. 127, januar 2017.