PREIZKUSILI SMO

Vsestranski

Gorazd Mavretič / AUTO BILD Slovenija
24. 3. 2018, 10.11
Posodobljeno: 24. 3. 2018, 10.34
Deli članek:

Na evropski predstavitvi smo se z njim na kratko družili na ulicah Monte Carla, sedaj pa smo ga zapeljali še po slovenskih cestah.

AUTO BILD Slovenija
To je swift. Spremembe so bolj evolucija kot revolucija.

Ime Swift ni neznanka. Japonski proizvajalec je avto s tem imenom prvič lansiral že leta 1985. Po dobrih tridesetih letih je na cestah njegova peta generacija. V treh desetletjih je swift precej spreminjal tako obliko kot tudi uporabnost. Že kmalu mu je Suzuki namenil tudi štirikolesni pogon, kar je v tem razredu redkost. S prvimi generacijami je iskal svoje mesto. Trivratne različice so delovale športno in mladostno in bile namenjene mlajšim kupcem. Petvratne, ki so bile bolj družinsko naravnane, so navdušile tudi tiste resnejše. Vmes so v tovarni izdelali tudi štirivratno limuzino, ki pa vsaj v Sloveniji ni požela velikega uspeha.

AUTO BILD Slovenija
265 litrov prtljažnega prostora - ni veliko.

Novi suzuki je zgolj in samo petvratna limuzina. Še vedno sodi med manjše, a ne majhne avtomobile. Od svojega predhodnika je za 10 mm krajši, nekoliko nižji in 40 mm širši. Širina in daljša medosna razdalja glede na predhodnika (+ 20 mm) omogočata udobnejšo notranjost in nekoliko agresivnejšo podobo na cesti. Težko bi napisali, da je avto športno naravnan. Naš občutek pravi, da gre za umirjeno kombilimuzino z zanimivo obliko, ki deluje mladostno, in z dokaj prostorno notranjostjo, ki z veseljem prepelje pet oseb. Pet seveda bolj pogojno, še posebej če govorimo o odraslih osebah.

AUTO BILD Slovenija
Novi swift se odlično znajde v mestu in izven njega. Brez dvoma gre za zelo simpatičen avtomobil.

Suzuki swift ima vesel prednji del. Velika in široka maska in na rob karoserije potisnjena žarometa dajejo vozilu igrivo podobo, ki spominja na zadovoljen človeški obraz. Zadek je v tej smeri malo manj zanimiv, a njegovo neprepričljivo podobo močno popravijo dokaj velike zadnje luči, ki svetijo v LED-tehnologiji.

AUTO BILD Slovenija
Izbočena zadnja žarometa poudarjata razigranost vozila.

Avto ima prtljažnik, ki v osnovi meri 265 litrov. Z zlaganjem in podiranjem zadnje klopi ga je mogoče povečati, seveda na račun prepeljanih oseb. Zato se postavlja vprašanje, ali je swift lahko prvi, morda celo edini družinski avtomobil. Z nekaj kompromisi lahko. Še posebej v Sloveniji, kjer kupna moč vendarle ni najvišja, zato je slovenski kupec tudi zelo racionalen. Za vsakdanje vožnje štiričlanske družine je avto čisto po meri. Nekaj več spretnosti in iznajdljivosti potrebuje pot na dopust. S pomočjo strešnega kovčka je tudi ta dilema rešljiva.

VŠEČ NAM JE

Štirikolesni pogon Allgrip.

MANJKA

Kljuko zadnjih vrat bi raje videli na klasičnem mestu. 

PRESENEČA

Cena! 

Suzuki swift res ni samo mestni avtomobil, čeprav bi mu to oznako zaradi mer marsikdo hitro prilepil. Je soliden potovalni avtomobil, ki zmore celo nekaj več. Nekaj več pripisujemo motorju, mehkemu hibridnemu sistemu SHVS in štirikolesnemu pogonu allgrip.

Pa na kratko nekaj o vsakem posebej. V testnem avtomobilu se je vrtel 1,2-litrski bencinski atmosferski motor, ki zmore 66 kW moči. Rad se vrti, je pogojno živahen in navduši predvsem v mestnem prometu in na daljših relacijah, ko vozniku ni potrebno večkrat prehitevati počasnejših vozil. Ob najvišji potovalni hitrosti, še dovoljeni na slovenskih cestah, se motor odreže odlično in navduši z dokaj skromno porabo, ki pade tudi pod pet litrov.

AUTO BILD Slovenija
Bočna linija ima rahlo vbočen spodnji del, boki pa so visoki in izstopajo.

Podobno je tudi pri mestni vožnji, kjer pa je ugodno porabo potrebno pripisati zanimivemu hibridnemu sistemu SHVS. Sistem sestavljata zaganjalnik generator (ISG), ki v tem avtu prevzema vlogo električnega motorja, in litij-ionska baterija. Sistem ne omogoča vožnje samo na električno energijo. Njegova vloga je pomoč bencinskemu motorju pri speljevanju in pospeševanju. Pri zaviranju se kinetična energija pretvarja v električno in polni baterijo. Voznik lahko delovanje sistema opazuje tudi na TFT-zaslonu med obema okroglima merilnikoma. S pomočjo hibridnega sistema je tudi avto s šibkejšim motorjem bolj poskočen in seveda varčnejši. V praksi to pomeni, da tudi med vožnji po zatrpani mestni ulici poraba ne poskoči v višave.

Nimajo ga vsi, ima pa ga suzuki swift – štirikolesni pogon, namreč. Pri Suzukiju so mu namenili t. i. allgrip. Swift s sistemom štirikolesnega pogona postane sila uporaben avtomobil. Čudežev seveda ne zmore in z njim se ne boste podali na težko prehodne terene in vzpetine. Swift je namenjen urbanemu okolju, štirikolesni pogon pa predvsem varnejši vožnji. Sistem vse svoje kvalitete pokaže na spolzki podlagi. S pomočjo viskozne sklopke samodejno prenaša navor na zadnji kolesi, kadar zazna, da sprednji kolesi izgubljata oprijem s podlago. Zasneženih cest na našem testu nismo dočakali, zato pa smo sistem preizkusili na manjši klančini s prodnato podlago. Swift se je brez težav in vrtenja koles v prazno premaknil z mesta in zanesljivo prevozil testno razdaljo. Pohvalno in vzpodbudno za vse, ki vam zima natrosi veliko snega, pot do vašega doma pa pelje tudi navkreber.

AUTO BILD Slovenija
K bistvu usmerjen kokpit iz materialov mešane kakovosti.

Suzuki swift je že zaradi naštetega uporabno vozilo. Nekaj o notranjosti smo že zapisali. Notranjo črnino popestrijo barvni elementi – v našem primeru beli. Materiali so mešanica trde plastike in na otip mehkejših in prijaznih materialov. Armaturna plošča je dovolj razgibana. Nase opozorijo veliki in dobro berljivi merilniki in zaslon na dotik. Sedeži so udobni, a niso presežek, še vedno jim nekoliko zamerimo že tradicionalno kratek sedalni del. Postavitev zadnje klopi omogoča solidno sedenje tudi potnikom v drugi vrsti. Če morda v udobju swift ne odstopa toliko od konkurence, pa je njegova prednost opremljenost vozila. Ta je izredno bogata in po dostopni ceni. Testni swift je bil opremljen z najvišjim paketom Elegance, ki avtomobilu prinaša LED-svetila spredaj in zadaj, samodejni vklop žarometov in preklop med zasenčenimi in dolgimi lučmi, lita platišča, električno vodljiva in ogrevana zunanja ogledala ter zatemnjena stekla. V notranjosti navdušujejo ogrevanje prednjih sedežev, električni pomik vseh stekel, avdiosistem z DAB-radiem, navigacijska naprava ter samodejna klimatska naprava. Odličen je tudi zaslon na dotik, ki je integriran v sredinski del armaturne plošče. Meniji ne zahtevajo velikega predznanja, všečni sta grafika in barvitost. Vozniku sta pri vožnji v veliko pomoč radarsko podprto zaviranje in sistem za prepoznavo pešcev. Swift ima tudi izredno učinkovit sistem opozarjanja v primeru nezadostne varnostne razdalje, in sicer tako vizualnega kot tudi zvočnega. Aktivni tempomat pa je danes pripomoček, ki ga cenijo vsi, ki jim dolge vožnje po avtocestah predstavljajo vsakdanjik.

Suzuki swift 1.2 VVT 4WD elegance

motor 4-valjni, spredaj prečno * delovna prostornina 1242 cm3 * moč 66 kW (90 KM) pri 6.000 vrt./min * največji navor 120 Nm pri 4.400 vrt./min * pogon 5-stopenjski, ročni * D/Š/V 3.840/1.735/1.520 mm * medosna razdalja 2.450 mm * rezervoar za gorivo 37 l * 0–100 km/h 12,6 s * teža 980 kg * prtljažnik 265–579 l * najvišja hitrost 170 km/h * poraba 4,2/4,5/4,9 l/100 km * testna poraba 5,3 l/100 km * emisije CO2 101 g/km * cena 15.550,00 EUR

Swift je res dobro opremljen avtomobil, ki ima še eno prednost. Dokaj ugodno ceno. Tako opremljen avtomobil, kot je bil naš testni, in z dodatno kovinsko barvo lahko domov odpeljete za nekaj manj kot 16.000 evrov.

Morda avto res ne mami pogledov, zagotovo pa lahko prepriča zahtevnega voznika, ki si želi okreten avtomobil z varčnim motorjem in bogatim paketom opreme. Tu je swift med vodilnimi v svojem razredu. Seveda ima tudi kakšno pomanjkljivost. Nam je bila še najmanj všeč kljuka zadnjih vrat, integrirana v okvir vrat. Morda elegantno, a bistveno manj praktično.

POD ČRTO

Suzuki swift 1.2 VVT 4WD SHVS elegance je zanimiv paket okretnega, zmogljivega in bogato opremljenega avtomobila.

Mi smo na testu uživali in se imeli lepo. Če bi se odločali zanj, bi se pri nakupu nekoliko poigrali z možnostjo dvobarvne karoserije ter zagotovo izbrali najvišji paket opreme. Pri motorju bi verjetno najprej pomislili na novi litrski bencinski turbomotor, a bi nas k izboru večjega in nekoliko šibkejšega prepričal štirikolesni allgrip. Ta namreč pri litrskem motorju ni na voljo. In potem bi bili pred nami le še tisoči prevoženih kilometrov.