Avto-moto

Junak iz ozadja

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
17. 10. 2016, 13.35
Posodobljeno: 17. 10. 2016, 13.42
Deli članek:

Mitsubishi je svojo tretjo generacijo outlanderja lani jeseni korenito prenovil. Poudarek je bil predvsem na zunanjosti in notranjosti vozila, manj na tehniki. Ob slovesu zime je bil teden dni naše prevozno sredstvo.

Mitsubishi je z outlanderjem na slovenskem trgu prisoten že nekaj let. Prodajnih rekordov sicer ne dosega, a je po prenovi vendarle veliko vidnejši in prisoten v vsakdanjem prometu. K temu prispevata dokaj atraktivna in sodobna zunanjost ter zanimiva cena, ki ne presega 30.000 evrov.


Če je bila prejšnja generacija japonskega terenca nevpadljiva, morda celo malo dolgočasna, so mu novi elementi zelo učinkovito popestrili podobo. Prednji konec je dobil dva izrazita elementa iz kroma, ki na prednjem delu oblikujeta stilizirano črko x. Pred prenovo je bil prednji del dokaj neizrazit, sedaj pa s svojo podobo in naprej pomaknjenim srednjim delom deluje iskrivo in dinamično, celo navihano nasmejano. Oblikovalci so zadeli žebljico na glavico, saj so vsi po vrsti, ki smo jih srečevali, priznali, da jim je prednji del zelo všeč. Outlander je dobil nov make up, ki je še najmanj zajel stranski del vozila, kjer so spremembe filigranske. Nekaj novih elementov v spodnjem delu vrat zgolj ohranja linijo prednjega dela.

Tudi zadek je prepričljivejši. To so dosegli z novimi večjimi zadnjimi lučmi in drugačnim oblikovanjem odbijača ter postavljenih dodatnih svetilnih elementov na njem. Outlander v dolžino meri nekaj manj kot pet metrov (4.695 mm), kar mu omogoča še vedno dovolj okretnosti in obvladljivosti. Medosna razdalja z 2.670 mm zagotavlja prostorno notranjost. Outlander je znotraj res velik avtomobil. K temu malo prispeva posrečeno oblikovanje notranjosti. Na prvi pogled je japonsko asketsko, saj prevladuje črna barva in v ničemer ne izstopa.

Večina armaturne plošče pripada vozniku, saj je oblikovana tako, da ima voznik vključno s sredinskim delom vse na dosegu roke. Hvalimo neposreden in na otip prijeten volan, na katerem je tudi nekaj stikal, s katerimi voznik upravlja telefon, tempomat in avdiosistem. V globoki odprtini za volanom, ki je dobro zasenčena, je poleg dobro berljivih okroglih merilnikov še manjši zaslon, na katerem se izpisujejo podatki iz potovalnega računalnika. Prehajanje med podatki voznik upravlja s stikalom, ki je na levi strani armaturne plošče pod volanom. Milo rečeno nerodno, a vsaj izvirno.

Obvolanski ročici prevzameta vse ostale funkcije, s katerimi krmilimo svetila, brisalce stekla in smernike. Na sredini armature zgoraj je nov zaslon na dotik, ki je barvni in s tem malo pripomore k bolj zanimivi notranjosti. Pod njim je še krmiljenje samodejne dvopodročne klimatske naprave. Grafika v beli barvi je kot iz prejšnjega stoletja, a tradicija ni nikoli škodovala. Za malo bolj prestižen videz poskrbi na čelnem delu celotne armaturne plošče obloga iz gladke plastike. Res nekoliko dvigne splošen vtis, a le dokler je čista. Po nekaj dnevih vožnje se na njej pojavi kar nekaj prstnih odtisov in prahu. Če prisegate na popolno čistočo in sijaj, vas to zna nekoliko spraviti ob živce, tudi zaradi majhnega dela iste plastike na spodnjem delu volanskega obroča, ki je sicer usnjen in se tudi hitro navzame odtisov voznikovih rok.

Ampak tole je že malo pikolovsko, zato raje pohvalimo odlična prednja sedeža z veliko naslonsko in sedalno površino, ki vozniku in potniku nudita veliko udobja. Tudi sedenje na zadnji klopi ni slabo. Povsem solidno bo gostila tudi tri potnike, a je veliko prijaznejša le do dveh, saj jima v sredini nudi izvlečni naslon, ki prispeva k prijetnemu počutju. Prostora za noge je res veliko, tudi višina ni problem. Omenimo še en detajl s sprednjega dela. To, da se na armaturni plošči nahajajo trije zračniki – dva na skrajnem delu in eden v sredini – je precej običajno. Pri outlanderju so zračnike spretno uporabili za poseben dizajn. Dva zračnika, namenjena voznikovemu delu, so postavili na skrajni levi del in na sredino takoj ob volanu, dva, namenjena sopotniku, pa sta na ozkem pasu nad velikim zaprtim predalom. Učinkovito in dizajnersko.


Kar se notranjosti tiče, še pohvale prtljažniku. Velik, lahko dostopen in s prilagodljivim spodnjim delom, ki ga sestavlja več prekatov, da so stvari dobro pospravljene in skrite pred očmi. V testnem vozilu so na dno zgornjega dela prtljažnika namestili podlogo iz gume, ki je odporna proti umazaniji in prispeva, da se kakšen del prtljage ob napol praznem prtljažniku ne vozi z enega konca na drugega.


Notranjost outlanderja ne osvoji na prvi pogled, se pa odkupi z ogromno prostora, uporabljenimi materiali in zaradi visokega sedenja z dobro vidljivostjo iz vozila. Omenimo še paketa opreme. Dva sta – Intense in Intense +. Slednjega je imel tudi testni primerek. Omenimo le nekaj elementov iz zares bogatega programskega paketa. Avdio naprava AM/FM s CD-predvajalnikom (združljiv z MP3) in 6,1-palčnim barvnim zaslonom na dotik, dnevne LED-luči, dodatno zatemnjena stekla (stranska zadnja in zadnje steklo), strešni nosilci v srebrni barvi, 16-palčna platišča iz lahke litine, pnevmatike 215/70 R16, bluetooth prostoročni sistem za telefoniranje, dvopodročna samodejna klimatska naprava, električno pomična stekla (voznikovo s funkcijo proti priprtju), pameten sistem vstopanja in zagona motorja brez ključa (dva pametna ključa), parkirni senzorji zadaj.

Vse našteto pripomore k udobnejši vožnji. Vozniku pri upravljanju vozila pomagajo pomočnik pri speljevanju v klanec (Hill Start Assist), senzor za dež, sistem Auto Stop & Go (AS&G), tempomat in nastavljiv omejevalnik hitrosti z upravljanjem na volanu, vzvratna kamera za pomoč pri parkiranju in vzvratni vožnji, ABS z EBD, aktivni nadzor stabilnosti in zdrsa vozila (ASTC), samodejni vklop smernikov ob zaviranju v sili (ESS). Popolno varnost pa zagotavljajo sistem za zaznavanje izpraznjenosti pnevmatik (TPMS), stranske varnostne zračne zavese v prvi in drugi vrsti, stranski varnostni blazini na voznikovi in sovoznikovi strani, trije 3-točkovni varnostni pasovi z ELR v drugi vrsti, varnostni zračni blazini na voznikovi in sovoznikovi strani (sovoznikova s stikalom za izklop) in voznikova kolenska zračna blazina. Pa to sploh ni vse, kar prinaša najbogatejši paket opreme.


Namenimo nekaj vrstic še pogonskemu sklopu, ki zna poskrbeti za nekaj več adrenalina v krvi. V testnem avtomobilu sta ga sestavljala odličen 2,3-litrski dizelski motor in 6-stopenjski ročni menjalnik ter nepogrešljivi štirikolesni pogon. Motor zmore 110 kW moči, kar je povsem zadosti, da se poldrugo tono težko vozilo precej iskrivo premakne z mesta. Dobrih deset sekund potrebuje, da doseže 100 km/h. Ni svetovni rekord, a za tovrstna vozila odličen dosežek. Najvišja hitrost, ki jo obljublja tovarna in se je na naših cestah ne drznimo preveriti, znaša 200 km/h. Če ne boste pregrobi in ne boste vedno vztrajali pri hitrem pospeševanju in najvišjih hitrostih, vas bo motor razveselil z dokaj ugodno porabo.

Tovarniški podatek obljublja 5,8 litra pri kombinirani vožnji. Mi smo na testu, kjer smo motor gnali tudi do višjih zmogljivosti, zabeležili porabo nekaj manj kot sedem litrov. Štirikolesni pogon je nekaj, kar tak avto pač mora imeti. Pri običajni vožnji je pogon speljan na prednji kolesi, če pa ti dve zaradi slabšega terena ali spolzke podlage izgubita stik, se prenos prenese še na zadnji kolesi. Za vse poskrbi elektronika, ki od voznika ne zahteva nobenih aktivnosti.

No, za zares zahtevne in težke terene je na voljo ročna zapora diferenciala. Avto je od tal oddaljen 183 milimetrov in tako omogoča vožnjo po hribih in dolinah. Bolj problematična sta previsa spredaj in zadaj, ki pa terensko vožnjo lahko omejujeta oziroma zahtevata nekaj več pozornosti voznika, drugače sta manjša škoda in zadrega neizogibna. Sicer pa bo večina lastnikov outlander imela za popotovanja po urbanih cestah.

Z zmogljivostmi se bodo pred prijatelji pobahali le ob kakšnem pikniku v bolj ali manj dobro dostopni naravi. Mi se za skrajnosti nismo odločili, smo pa ga pognali tako po avtocesti kot po ne preveč razritem kolovozu. Na prvi je bilo potovanje prijetno, brez velikega nagibanja in hrupa v notranjosti. Kabina je res dobro izolirana in zato je užitek vožnje ob najljubši glasbi zagotovljen. Na kolovozu smo sicer malo poskakovali, a je avto dokaj uspešno blažil neravnine, da smo tudi pri tem uživali.


Outlander je dober avto, in če se boste odločili za nakup, ne boste zgrešili. Je pa res, da ni zapeljivec in da se ljubezen rodi šele na drugi ali tretji pogled. Popolnoma pa prepriča šele, ko si ga upate zares preizkusiti. Kot pri ljudeh tudi pri avtomobilih dostikrat velja, da je bistvo očem prikrito! 

Mitsubishi outlander 2.2 DI-D 4WD intense+

motor 4-valjni, turbo * delovna prostornina 2268 cm3 * moč 110 kW (150 KM) pri 3.500 vrt./min * največji navor 380 Nm pri 1.750 vrt./min * pogon štirikolesni/6-stopenjski ročni * D/Š/V 4.695/1.810/1.673 mm * medosna razdalja 2.670 mm * teža 1.600 kg * prtljažnik 550–1.755 l * rezervoar za gorivo 63 l * 0–100 km/h v 10,2 s * končna hitrost 200 km/h * testna poraba 5,8 l/100 km * CO2 139 g/km * cena 28.490,00 EUR