Avto-moto

Mala zapeljivka

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
27. 7. 2016, 09.01
Posodobljeno: 27. 7. 2016, 09.24
Deli članek:

Oplov predstavnik med majhnimi avtomobili je od leta 1982 corsa. Peto generacijo smo zapeljali po naših cestah.

AUTO BILD Slovenija, št. 106, april 2015.  

Vedno ko se odpravimo po testni avtomobil, smo malce nestrpni in v pričakovanju. Sprašujemo se, kakšne barve bo, kakšna bo oprema, motor. Testni avtomobili so običajno kar dobro opremljeni, saj želijo zastopniki pokazati vse kvalitete svojega modela. Pri barvah so po navadi bolj konservativni. Prevladuje bela, tu je še kakšna rdeča, pa modra ali siva in s tem se že skoraj konča. Vse to je v skladu z okusom povprečnega slovenskega kupca, ki večinoma prisega na sivo, belo in črno. In zakaj tako dolg uvod? Ker so nas pri Oplu tokrat presenetili z živo rumeno corso. To je bilo precej drzno, kot je drzna takšna corsa. Zanimiva je bila reakcija našega znanca, ko smo se dobili na jutranji kavi.

Ko smo se po obveznem jutranjem napitku napotili proti parkirišču, je dejal: »Sem kar vedel, da si s tem avtom. Le kateri Slovenec bi si kupil rumen avto!« No, mi bi si ga, saj se ta barva tej corsi odlično poda. Pa ni bila samo barva tisto, kar je v nas budilo pozitivna čustva. Tudi v peti generaciji corsa ostaja majhen mestni avtomobil, ki pa se ne boji niti daljših potovanj po avtocestah. Nova generacija je spredaj najbolj nasmejana corsa do sedaj. Velika maska v obliki široko nasmejanih ust in privihana žarometa ji dajejo res vesel izraz.


Tudi zadek veliko ne zaostaja. Nasmeh izrisujejo vrata prtljažnika, v katera se kot mačje oči zajedata zadnja žarometa. Oblikovalcem je ta avto resnično uspel in corsi podaljšal življenje še vsaj za naslednje desetletje. V celoti je bila prenovljena tudi notranjost vozila. Izginila so številna stikala na sredini armaturne plošče. Njihovo funkcijo prevzema velik zaslon na dotik, ki je spretno integriran v armaturno ploščo. Novo je v tej corsi čisto vse.


Volan, ki je dobro oprijemljiv in zelo lahkoten, tudi zato, ker so mu namenili električni servo in še dodatno funkcijo city mode, ki naredi parkiranje in počasno manevriranje za izredno lahkotno opravilo. Za njim se nahajajo merilniki. Skrivajo se pod dvojno streho za še boljšo vidljivost pri dnevni svetlobi. Oblikovanje celotne armature je sodobno z igrivo prelivajočimi se nivoji, ki razbijajo monotonijo.


Osrednji del je oblikovan iz treh delov. Zgornji del začenjata dva zanimivo oblikovana zračnika, med katera je integriran gumb za vklop vseh štirih smernikov, nivo nižje zaseda 7-palčni zaslon na dotik in pod njim so stikala za upravljanje klimatske naprave. Čeprav je vsak del oblikovan nekoliko po svoje, skupaj tvorijo elegantno celoto. Testna corsa je bila opremljena s paketom color edition. V naboru standardne opreme so tempomat, električni pomik stekel, športna prednja sedeža, potovalni računalnik. Testni corsi so dodali še zimski paket z ogrevanjem volanskega obroča, prednjih sedežev in vetrobranskega stekla.

Za ta paket so rezervirane žive barve. Barva karoserije se v tem paketu pojavi tudi na armaturni plošči, kar močno poživi še notranjost. Pravo presenečenje so bili uporabljeni materiali. Trda plastika je ostala le na delu oblog vrat, medtem ko je armatura izdelana iz mehkih, gumi podobnih materialov z dodatkom oblog v visoko sijajni črni barvi. Tako se čričkov v tem avtu tudi po več tisoč prevoženih kilometrov ni treba bati.

Zaradi tega bi si corso upali postaviti ob bok mnogo dražjim avtomobilom. Športna prednja sedeža sta za sedenje prijetna in solidno oprimeta telo. Na zadnji klopi je prostor bolj skopo odmerjen, prav tako pa je potrebne nekaj telovadbe za dostop do nje, še posebej če gre za model s tremi vrati. Živahnost poudarjajo zanimivi in barviti vzorci na blagu. Kar se notranjosti tiče, še ena zanimivost.

V corsi se vsak voznik dobro počuti, a smo zaradi ene posebnosti prepričani, da je corsa v izvedbi, kot je bila testna, bolj naravnana voznicam. Kozmetično ogledalo, ki je v večini avtomobilov obvezen dodatek v desnem senčniku, je pri tej corsi le v levem, voznikovem senčniku – voznicam na čast.

Prtljažnik v mestnem avtomobilu ni glavna in odločilna kategorija. V corsi ga je za 285 litrov, kar je spodobna prostornina, ki pogoltne tudi kakšen večji kos prtljage.

Testna corsa je imela še eno posebnost. To je bil nov 1,4-litrski bencinski turbomotor s 74 kW (100 KM) moči. V tem avtu se zelo dobro znajde in mu daje prepričljivo moč. Tako motorizirana corsa potrebuje enajst sekund do 100 km/h, največja hitrost pa je 185 km/h. Hitrost, ki je legalno na slovenskih cestah ne morete preveriti. Kljub športnemu navdihu motorju v povprečju zadostuje šest litrov goriva na sto kilometrov. Svoj del k ekonomičnosti z brezhibnim delovanjem dodata tudi start&stop sistem in šeststopenjski ročni menjalnik.

Vožnja je prijetna, saj je corsa zaradi svojih mer okreten in dokaj stabilen avtomobil. Glede na prejšnjo generacijo so stabilnost povečali s pet milimetrov znižanim težiščem in z novo geometrijo obes. Skupaj z varnostnimi sistemi bo corsa sedaj vozniku odpustila marsikatero napako.

Že na začetku smo zapisali, da je pri mestnih avtomobilih pomembna tudi cena. Na slovenskem trgu se cene pričnejo pri 10.000 evrih. Če si boste zaželeli takšno corso, kot smo jo imeli na testu, boste morali zbrati dobra dva tisočaka več.

TEHNIČNI PODATKI

Opel corsa 1.4 turbo ecotec color edition, 3 vrata

4-valjni, turbo * delovna prostornina 1364 cm3 * moč 74 kW (100 KM) pri 3.500 vrt./min * največji navor 200 Nm pri 1.850 vrt./min * šeststopenjski ročni * D/Š/V 4.021/1.746/1.481 mm * medosna razdalja 2.510 mm * teža 1.237 kg * prtljažnik 285–1.120 l * posoda za gorivo 45 l * 0–100 km/h v 11,0 s * končna hitrost 185 km/h * EU-kombinirano 5,2 l super/100 km * CO2 123 g/km * cena od 12.290,00 EUR