Avto-moto

Športni križanec s premium poreklom

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
14. 7. 2015, 08.19
Posodobljeno: 14. 7. 2015, 08.44
Deli članek:

Model X3 je oral ledino v razredu SUV-jev. Bil je prvi in je tlakoval pot naslednjim modelom serije X.

Več je lahko že sama znamka. BMW-jem pač ne moremo očitati mnogih slabosti. Sodijo v visoki kakovostni razred, tako z oblikovanjem in opremo kot tudi s ceno. Ob tem pa je tudi konkurenca vse močnejša in zato ni časa za spanje na lovorikah. Prva generacija je med kupce zapeljala leta 2003 in zdržala, z nekaj kozmetičnimi popravki, do leta 2010. Po štirih letih si je aktualna generacija zaslužila nekaj tehnične izpopolnjenosti in nove kozmetike. Vse z namenom večje varnosti, uporabnosti in seveda všečnosti. X3 je tako dobil nove žaromete, ki so sedaj v na voljo v celoti z LED-tehnologijo, ledvički na prednjem delu sta še bolj poudarjeni, nekoliko pa so spremenili tudi ustroj odbijačev (podobnosti z X5 ni mogoče skriti), zaradi česar je avto sedaj za 30 mm daljši. Vse ostalo so nianse. Modno je imeti utripalki integrirani v stranski ogledali, lahka športna platišča in bogat izbor barv zunanjosti. 


Na test dobili X3 v najbolj želeni barvi, mineralno srebrni. Pristajajo mu tudi druge barve, a po tej posega največ kupcev, saj je hvaležna za vzdrževanje, pa še umazanija na njej ni tako vpadljiva. Bolj navdušeni smo bili nad notranjo barvo. Sedeži in obloge vrat so bile iz skoraj belega usnja. Ups, občutljivo! Niti ne. Gre za usnje visoke kvalitete, ki se ne umaže tako hitro. Ker je gladko, je tudi enostavno za vzdrževanje.

Svetla notranjost temu avtomobilu dodatno dvigne premium občutek, saj te navda z veseljem in navdušenjem. Se zavedamo, da mnogi prisegate na temno notranjost, a ko enkrat začutite moč svetlobe, se ji res težko odpoveste. Kot smo zapisali, je to le pikica na i celotnega dobrega vtisa bivanja v tem avtomobilu. Vse ostalo je narejeno v prid dobremu počutju voznika in sopotnikov. Voznikovo delovno okolje nas tudi tokrat ni presenetilo, saj BMW ohranja tradicijo.

Spredaj je vse naravnano v prid vozniku in njegovemu najboljšemu počutju. Vse je na dosegu nog in rok. Naj bo voznik visok ali nizek, v tem avtomobilu bo zagotovo našel najustreznejši položaj. Tako sedež kot volan sta izdatno nastavljiva. Sedeži so izredno udobni, pri prednjih dveh je mogoče nastavljati tudi ledveni položaj. Ogrevanje prednjih sedežev priporočamo, čeprav ga je potrebno doplačati. V mrzlih jutrih bo blagodejno vplivalo na vaš hrbet. Manjka le še masaža, a to bi bilo morda že malo preveč, saj mora vsaj voznik ostati zbran.

Zadnja klop nudi dovolj prostora za tri odrasle osebe, ki ne bodo imele težav s položajem ne nog ne glave. Avto je opremljen s popolnoma samodejno klimatsko napravo, z odličnim radijskim sprejemnikom z ozvočenjem hi-fi, dodatkom za prostoročno telefoniranje z USB-vmesnikom. Limuzinski predstavniki te znamke imajo barvni ekran nataknjen na vrh sredinskega dela armaturne plošče, v seriji X pa je integriran v armaturno ploščo. Lepše, bolj všečno in predvsem nekoliko bolj skrito pred svetlobo.

Celotna armatura je elegantna tudi zaradi dodatkov iz brušenega aluminija. Njen srednji del se zajeda globoko med oba prednja sedeža. Na tem delu je vse, kar je potrebno za upravljanje vozila. Ročica, v našem primeru samodejnega menjalnika, gumb za elektronsko ročno zavoro in seveda zaščitna znamka iDrive. To je sistem velikega vrtljivega gumba in nekaj stikal, s katerimi upravljamo naprave v avtomobilu (radio, navigacijo, potovalni računalnik, nastavitve odpiranja prtljažnih vrat, delovanje svetlobnih naprav, notranjo osvetlitev …).

Petim potnikom ne bo potrebno sklepati kompromisov, ko bodo pripravljali prtljago. 550 litrov je slišati veliko in dejansko je tako. Ob tem je prtljažni prostor lepo obdelan in opremljen tudi z zankami za pričvrstitev prtljage. Dostop je preko velikih prtljažnih vrat, ki jih je vsaj v testnem avtu upravljala elektrika. Naklon odpiranja lahko nastavite preko sistema iDrive.

X3 je impozanten in relativno velik avto. Še posebej, če pomislimo na zelo skopo odmerjena parkirna mesta na javnih parkiriščih. Kljub temu je parkiranje enostavno opravilo. Preglednost iz vozila je zelo dobra, tu so še vzvratna ogledala in sistem za nadzor razdalje pri parkiranju. Namerno smo poiskali zares skopo odmerjen parkirni prostor, a smo avto z lahkoto parkirali že v prvem poskusu, brez popravkov. Pa ne, da bi se hvalili s svojo spretnostjo, enako operacijo bi brez težav izvedel tudi manj spreten voznik ali voznica. Osnovno vrtenje volana v pravi smeri je že treba obvladati, za vse ostalo pa poskrbi nadzorni sistem.

Po napisu na spodnjem delu prednjih stranskih vrat – xDrive 20d – smo takoj vedeli, da našega tokratnega gostitelja poganja dvolitrski dizel s 140 kW (190 KM) moči in 400 Nm navora in da je opremljen z inteligentnim sistemom štirikolesnega pogona. Ob tem, da je štirivaljnik, so se nekateri malo namuznili in bili negotovi, ali je ta motor dovolj močan za skoraj dve toni težko vozilo. A smo jih hitro prepričali, da je skrb povsem brez potrebe.

Motor z lahkoto opravlja svoje delo in zagotavlja dovolj dinamike in športne eksplozivnosti. Hitrost 100 km/h na uro doseže v 8,1 sekunde in pospešuje vse do 210 km/h. Povsem spodobno za slovenske ceste. Ob tem je motor kos tudi zahtevnejšemu terenu in vzponom, in to brez pospešenega dihanja in izgubljanja moči. Prepričljiv je tudi 8-stopenjski samodejni menjalnik Steptronic. Prestavljanje poteka povsem brez zatikanja ali neprijetnega cukanja. Kombinacija vsega pomeni precejšnjo gospodarnost. Tovarniški podatki navajajo porabo, ki le nekoliko presega pet litrov na 100 prevoženih kilometrov. To porabo je mogoče doseči, a se je pri tem potrebno odreči hitremu pospeševanju in vožnji na meji dovoljene hitrosti. Ob dinamični, športni vožnji se poraba hitro približa osmim litrom. Varčnost in športnost pač ne gresta z roko v roki.

Pa naj vas ne skrbi, da bi morali s svojim BMW-jem voziti, kot da bi imeli avto spodnjega srednjega razreda. Če si boste občasno dali duška na odprti cesti, kjer so hitrosti okoli 130 km/h dovoljene, ali boste želeli na varnem in preglednem mestu prehiteti počasnejše vozilo pred seboj in ob tem iz motorja iztisniti nekaj bolj športnih glasov, ostalo pa prevozili z nekoliko bolj umirjeno vožnjo in izborom programa Eco, ki ga ponuja sistem EfficientDynamics, se vam bo na ekranu izpisal podatek o porabi, ki ne bo ravno veliko presegal šest litrov. To pa je za takšno zverino sila spodbuden podatek. Še enkrat več nas BMW ni razočaral.

X3 se je sicer po merah močno približal večjemu bratu X5 (konec koncev sta oba postavljena na isto osnovo), a ga to ni naredilo okornega. Ko ga pogledaš od zunaj, vzbudi nekaj spoštovanja, a ko se usedeš za volan postane krotek in povsem obvladljiv. X3 je popolnoma v službi svojega uporabnika in se pusti priganjati. Ima svojo zgornjo mejo, a je ta zaradi vseh varnostnih sistemov, ki blažijo morebitne napake voznika, postavljena zelo, zelo visoko.

BMW X3 xDrive 20d

motor 4-valjni turbo, dizelski * delovna prostornina 1995 cm3 * moč 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrt/min * največji navor 400 Nm pri 1.750–2.500 vrt/min * menjalnik 8-stopenjski, samodejni * D/Š/V 4.657 x 1.881 x 1.678 mm * medosna razdalja 2.810 mm * teža 1.755 kg * prtljažnik 550 l * rezervoar za gorivo 67 l * 0–100 km/h v 8,1 s * končna hitrost 210 km/h * EU-kombinirano 5,2 l dizel/100 km * CO2 136 g/km

Cena: od 47.441,00 EUR (14.7.2015)

Objavljeno v AUTO BILD Slovenija 101.