Avto-moto

Audijeva nova oblikovna filozofija

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
21. 11. 2014, 15.00
Posodobljeno: 21. 11. 2014, 15.31
Deli članek:

Audi je z novo študijo imenovano Audi prologue napovedal novo oblikovno filozofijo znamke.

Vodja oblikovanja pri Audiju, Marc Lichte, je razkril novo študijo Audi prologue, s katero Audi napoveduje novo oblikovno filozofijo prihodnjih modelov. Lichte pravi, da je Audi sinonim za športnost, lahko gradnjo in štirikolesni pogon quattro, da pa je vso to znanje dejansko podano v novi obliki. "Na cesto smo postavili najbolj športen avtomobil v luksuznem segmentu," še pravi.

Dvovratni kupe zaznamujejo moč, udobje in učinkovitost. Poganja ga namreč 4,0-litrski TFSI motor, biturbo V8, ki razvije brutalnih 445 kW moči in 750 Nm navora. V teoriji to pomeni, da bi 1.980-kilogramski audi prologue z mesta do 100 km/h pospešil v 3,7 sekunde. Poraba bo kljub presežku moči ostala pri sprejemljivih 8,6 litrov, če gre verjeti proizvajalcu.

Študija pa ima poleg brutalnega motorja tudi brutalne mere. V dolžino namreč meri kar 5,10 metra (nekaj manj od aktualnega A8), medosna razdalja je dolga kar 2,94 metra, v višino bomo našteli 139 centimetrov. Spredaj vidimo še veliko šesterokotno mrežo hladilnika s širokimi kromanimi letvicami in ozke, klinasto oblikovane žaromete. Zadaj opazimo široko izstopajoče blatnike, integrirane izpušne cevi in žarometa, ki sta povezana z letvico iz LED-diod po širini vozila.

V notranjosti nove študije najdemo le štiri sedeže, ki pa nudijo udobje v široki kabini. Študija ima kokpit prihodnosti, vsaj tako so ga poimenovali: Audi virtual cockpit future. Slednji je nadgradnja današnjega virtualnega prikazovalnika. Čelna stran instrumentne plošče je v celoti zasnovana  kot prikazna površina, vanjo pa so integrirani trije zasloni na dotik. Na konzoli sredinskega tunela najdemo še četrti zaslon na dotik, ki pa je fleksibilen in ergonomsko prilagojen vozniku. Z njim upravljamo klimatsko napravo, vnos pisave in druge nastavitva. Sestavljen je iz OLED-folije, Audi pa obljublja, da je prikaz na tem izjemno oster in kontrasten.

Ni pa vse v videzu, saj se mora avtomobil tudi udobno in varno peljati. Audi je s tem razlogom uporabil zračno vzmetenje, ki ga lahko seveda nastavljamo po lastnih željah, kolesne obese pa so zdaj petvodilne. Zavorni koluti so keramični in ojačani z ogljikovimi vlakni. Pogon je štirikolesni, Audi ob tem obljublja, da bo omogočal še več dinamike in udobja pri vožnji. Da bo tudi parkiranje nekoliko enostavnejše, pa se pri obračanju volana na mestu tudi zadnji kolesi obrneta za pet stopinj, tako da bo parkiranje enostavnejše.