Avto-moto

E-tron ni dovolj

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
21. 11. 2014, 14.48
Posodobljeno: 21. 11. 2014, 15.00
Deli članek:

Audi je predstavil študijo A7 Sportback h-tron quattro, pri čemer je h oznaka za vodik.

Še pred nekaj dnevi smo pisali o pionirstvu Toyote na področju vodikovih vozil, saj so predstavili model Mirai, ki bo pri nas v prodaji že konec naslednjega leta. Da se tudi drugi avtomobilski proizvajalci ukvarjajo z razvojem vozil na vodikov pogon, pa dokazuje novi audi A7 sportback h-tron quattro. Audi trdi, da obvlada tehnologijo vodikovega pogona.

Novi h-tron je zasnovan kot e-quattro, kar pomeni, da dva elektromotorja poganjata vsa štiri kolesa, le da električno energijo proizvaja kemična reakcija znotraj gorivnih celic. Tako bo na 100 kilometrov vožnje porabill le kilogram vodika, kar je energijsko enako 3,7 litrom bencina. Je pa rezervoar za vodik dovolj velik, da bomo lahko prevozili do 500 kilometrov. Dodatnih 50 kilometrov omogoča baterija s kapaciteto 8,8 kWh, ki jo lahko napolnimo kar na gospodinjski vtičnici, sicer pa se polni tudi z rekuperacijo med vožnjo. Točenje vodika bo trajala približno 3 minute.

In kdaj ga lahko pričakujemo 170-kilovatnega priključnega vodikovega hibrida? Dr. Ulrich Hackenberg, direktor tehničnega razvoja pri Audiju, trdi, da se bo postopek serijske proizvodnje pričel takoj, ko boste tržišče in infrastruktura to dopuščala. Kdaj točno bo to, še ne moremo napovedati.