Avto-moto

Nov odriv za Opel

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
16. 6. 2014, 10.24
Posodobljeno: 16. 6. 2014, 10.50
Deli članek:

Končno, novi dizelski motor, ki bo zanesljiva izbira za merivo. Kako se meriva z novim motorjem odreže proti živahnemu fordu B-max?

Za zafiro in astro je sedaj tudi majhen enoprostornik Meriva dobil nov 1,6-litrski dizelski motor z 81 kW moči. S tem motorjem naj bi bila meriva tako hitra kot tudi izjemno tiha. Če je res tako, bo potrdila primerjava s fordom B-max.

Opel si je z razvojem novega dizelskega motorja naredil veliko uslugo. 1,6-litrski motor je vse to, kar se o njem govori, da je. Poleg tega, da je očitno tišji od svojega 1,7-litrskega predhodnika in tudi motorja v B-maxu (1.6 TDCi), je tudi močnejši. V pospeševanju pusti ford precej za sabo, tudi zato, ker ima novi motor 300 Nm navora, torej 85 Nm več kot majhen dizel v fordu.

Kljub vsemu pa opel ne deluje pretirano živahno. Jasno, za to je kriva višja masa vozila. Meriva je 135 kilogramov težja od forda, 23 centimetrov daljša in 6 širša, podvozje pa je nastavljeno na udobje. Vzmeti in blažilniki so nežnejši, volan pa je nekoliko manj direkten kot pri fordu.

Slednji po spontanih menjavah smeri in tršem podvozju spominja na velik gokart. Pri zabavni vožnji pomaga tudi hiter menjalnik. Pet prestav v fordu je vedno natančnih, medtem kot pri merivi predvsem med prestavljanjem iz druge prestave v tretjo ni tako.

Če govorimo o porabi, govorimo v presežnikih. Opel je na naši testni progi porabil 5,7 litra, ford pa celo tri decilitre manj. Odlično! Točke oba nabirata tudi v kabini. Dobra obdelava, brez čričkov, izbor materialov naredi velik vtis.

Predvsem v oplu nas navduši prostornost kabine. Občutek je, kot da peljemo vozilo iz razreda višje, kot je B-max, enako velja tudi glede prilagodljivosti. Po potrebi lahko iz merive naredimo tudi štirisedežno vozilo z veliko prostora za noge. Sedeži v merivi so udobni, dobro oblikovani in primerni tudi za daljše vožnje.

Medtem ko je kokpit v merivi videti brezčasno konservativen, je v fordu razigran in bolj mladosten. V obeh primerih je pretirano gumbov, na kar se bo pač potrebno privaditi.

B-max je ožji in sedeži zadaj niso tako prilagodljivi. Nasloni zadnje klopi so dvodelno deljivi, sedežne površine so krajše, sedeži pa ožji. Na tem področju ima meriva jasne prednosti. A te je potrebno doplačati.

Meriva z novim motorjem in s paketom opreme Cosmo stane 19.479 evrov, B-max s paketom opreme Titanium in motorjem kot pri testnem modelu pa 18.750 (brez popusta 3.450 evrov). Novi motor in prilagodljiva notranjost mu vsekakor govorita v prid, a razlika v ceni je ogromna. Z novim pa oplom dobite tudi novo dodatno dvoletno jamstvo.

POD ČRTO

Iskrene čestitke, Opel! Novi dizelski motorji so pravi odličnjaki. Meriva in B-max sta zrela majhna enoprostornika, opel pa se povzdigne predvsem zaradi boljše prilagodljivosti in uravnoteženega obnašanja.

UVRSTITEV

1     Opel Meriva 1.6 CDTI     460 točk

Meriva nabira prednost z motorjem, a visoka teža poveča porabo.

    Ford B-Max 1.6 TDCi      447 točk

Majhen ford sicer zaostaja z motorjem, a daje boljši občutek dinamičnosti in je tudi precej cenejši.

Spodaj lahko snamete še celoten članek s tehničnimi podatki in točkovanjem.