Avto-moto

Nova legenda je tu!

Roman Leskovec / Auto Bild Slovenija
24. 8. 2011, 06.10
Deli članek:

Pri Porscheju so javnosti predstavili uradne fotografije in informacije o novem modelu 911. V Frankurtu praznuje športna ikona svojo premiero, decembra pa bo že pri trgovcih.

Porsche je še pred začetkom Franfurtskega avtosalona spustil novega 911 z verige - vsaj medijsko. Sedaj je uradno: Dosedanji vstopni 3,6-litrski motor bo zamenjal njegov mali brat z 3,4 litra delovne prostornine. ''Mali'' bokser zmore 257 kW (350 KM) in naj bi povprečno porabil 8,2 litra na 100 kilometrov - kar 1,6 litra manj kot šibkejši predhodnik s 254 kilovati moči. Izpust CO2 bo znižan na 194 gramov na kilometer. Carerro S bo še naprej poganjal 3,8 litrski bokser, ki so mu povečali moč na 294 kW (400 KM). Tudi ta se bo kljub 15-im dodatnim konjem zadovoljil z 1,5 litra manj kot predhodnik (8,7 l). Razliko so dosegli z vgradnjo start-stop sistema, energijskega rekuperatorja, 7-stopenjskega menjalnika, in v kombinaciji z dvo-sklopčnim menjalnikom PDK dobavljivega programa ''križarjenje''. Od leta 2015 naprej pa naj bi bila 911-ica še bolj ''zelena'', saj jo bodo ponudili v hibridni različici z možnostjo polnjenja preko vtičnice.

Poleg porabe so se seveda izboljšali tudi pospeški: osnovna Carerra bo s 7-stopenjskim PDK menjalnikom do 100 km/h pospešila v 4,6 sekundah (s paketom Sport-Plus v 4,4 s). Carerra S bo za isto disciplino porabila 4,3 oz. 4,1 sekunde.

Optično so jo temeljito dodelali, a vseeno ostaja klasična 911-ica. Pogled se nam takoj ustavi na široko izbočenih kolotekih, spremenjenih krilcih ter ogledalih, ki sedaj počivajo na vratih. Sprednji del je tako še bolj markanten, kar ga še bolj razlikuje od modelov Boxter/Cayman. Pomembnejše lastnosti pa se nahajajo pod pločevino: medosna razdalja se je povečala za 100 mm, kar bo prijalo doslej ne najboljšem iztekanju pri večjih hitrostih. Inženirji so za 32 spredaj in za 12 milimetrov zadaj zmanjšali previse ter ga za 11 milimetrov približali tlem. Zaradi tega izgleda bolj kompakten kot predhodnik, pa čeprav je v resnici 56 milimetrov daljši. Širši spredni kolotek, nova zadnja os in novo elektro-magnetno krmilo pa naj bi zmogljivosti v ovinkih dvignile na novo raven.

Zavoljo nove karoserije iz mešanice aluminija in jekla je ikona ob izboljšani togosti izgubila 45 kilogramov teže, znižal pa se je tudi količnik zračnega upora. Temeljite spremembe pa je doživela tudi notranjost, ki sedaj spominja na tisto od modela Carerra GT. Naprej naraščajoča sredinska konzola z prestavno ročico bližje volanu še bolj integrira voznika v dogajanje, stikala in nova, električna ročna zavora pa so sedaj v stilu Panamere.