Avto-moto

Novi Lexus GS

Roman Leskovec / Auto Bild Slovenija
19. 8. 2011, 11.26
Posodobljeno: 19. 8. 2011, 12.18
Deli članek:

Pa smo ga dočakali: tu je povsem novi GS. Pri Lexusu pa ga, kot je v navadi, niso predstavili na Frankfurtskem avtosalonu, temveč kar v Pebble Beach-u. Zaenkrat sicer še ni podatkov o hibridnem pogonu, naj bi pa kupce zato privabljal z občutno več prostora.

Najprej presenečenje: Lexus je predstavil svojo novo prestižno limuzino GS - brez hibridnega pogona. Sicer bo z ''dvojnim srcem'' prav tako na voljo v začetku prihodnjega leta - takrat bo tudi predstavljena športna verzija, imenovana F-Sport - toda na premierni predstavitvi v kalifornijskem Pebble Beach-u je bil opremljen s tradicionalnim motorjem z notranjim izgorevanjem. 3,5-litrski 6-valjnik V zasnove zmore konkretnih 225 kW (306 KM) in GS-a do 100 km/h potisne v 6,4 sekundah. 6-stopenjski avtomatski menjalnik razporeja 375 Nm največjega navora na vse štiri kolesa. Prvič je na voljo krmiljenje s prilagodljivim prenosom in tako, kot pri BMW-ju seriji 5, tudi krmiljenje zadnje osi. Preko stikala ''Drive Mode'' pa lahko voznik izbira med štirimi različnimi nastavitvami vožnje, od varčne do športne.

Lexus je nadaljeval svoj oblikovni jezik, poimenovan ''L-Finesse'' in je, maja letos v New Yorku predstavljeno študijo LF-Gh z nekaj popravki, pripeljal do serijske proizvodnje. Japonci so se poigravali z različnimi učinki svetil, ki avtomobilu višjega razreda daje prepoznaven pečat. V nasprotju z dosedanjim modelom pa nudi novi, zavoljo premišljene prostorske zasnove, več udobja vsem potnikom. Dolžina 4,85 metra je ostala enaka kot pri predhodniku, zrasel je pa v širino. Prtljažni prostor je povečan za 25 odstotkov in pogoltne 465 litrov. Sprednjo masko dominirajo LED-žarometi z LED dnevnimi lučmi v L obliki, zadaj pa sta predvsem opazna, v zadnji odbijač integrirana, zaključka izpuhov. S strani prevladuje športna, klinasta oblika avtomobila.

Notranjost deluje zelo prestižno: ob vstopu nas pospremi prijetna ambientna osvetlitev, nato pa pred sabo ozremo stilsko mešanico usnja, lesa in kovinskih površin. Pod ogromnim, 12,3-palčnim zaslonom, se sedaj nahaja analogna ura. Po želji vas lahko razvaja vrhunski radijski sprejemnik znamke Mark Levinson s 835 W moči in kar 17 zvočniki. A tudi v poglavju varnosti GS ne pušča neizpolnjenih želja: 10 zračnih blazin je serijskih, tako kot tudi sistem WIL za prednje sedeže, ki vas v primeru nesreče spravi v pravilen položaj. Opcijsko so na voljo asistenčni sistemi za vožnjo po svojem prometnem pasu, sistem za opozarjanje na nesrečo, prikaz nočnega vida, na vetrobranskem steklu projeciran zaslon in sistem za zaznavanje mrtvih kotov. Prodaja bo stekla sredi prihodnjega leta, tudi s hibridnim, a brez dizelskega pogona.