Avto-moto

Prius Plug-in

Roman Leskovec / Auto Bild Slovenija
13. 8. 2011, 10.45
Posodobljeno: 13. 8. 2011, 11.11
Deli članek:

Čeprav so pri Toyoti že dolgo nazaj naznanili prihod Priusa Plug-in, bo premiera na letošnjem avtomobilističnem sejmu v Frankfurtu, v začetku prihodnjega leta pa bo hibrid s priključkom za vtičnico na voljo tudi kupcem.

Toyota ponovno dviguje nivo hibridnih vozil na novo raven: Medtem, ko se veliko konkurentov še ukvarja s hibridnim pogonom, pošiljajo japonci na štart že tretjo generacijo Priusa in tako predstavljajo tudi njihov prvo serijsko vozilo s serijskim sistemom ''Plug-in''. Tako ga lahko enostavno priključimo na domačo vtičnico, katerega napolnjena 60 kW močna litij-ionska baterija zadostuje, po trditvah Toyote, za 20 kilometrov vožnje izključno na elektriko. Maksimalna hitrost v tem režimu je 100 km/h, čigar izkoriščanje seveda negativno vpliva na doseg. Pri vožnji po avtocesti se dodatno vključi 72 kilovatni 1,8-litrski bencinski motor. Skupna moč ostaja pri 100 kilovatih. Ker so litij-ionske baterije precej močnejše kot prej vgrajene NiMh-baterije, se je doseg povečal, polnenje pa poteka hitrejše.

Hkrati pa ''Plug-in'' sistem pomaga tudi varčevati: Z možnostjo, da preko zunanje vtičnice napolnimo baterije vozila, se je zmanjšal izpust CO2 v primerjavi z navadnim Priusom iz 89 na 49 gramov na kilometer, kar znese samo še 2,2 litra porabe bencina na 100 kilometrov. To pa nam seveda ne uspe, če izkoriščamo največjo hitrost vozila, ki je 180 km/h. Prius s tem sistemom bo v prodajne salone prispel v začetku naslednjega leta, cene pa zaenkrat še niso znane.