Avto-moto

Barvni trendi v avtomobilski industriji - barve prihodnosti

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
15. 7. 2011, 09.52
Posodobljeno: 15. 7. 2011, 10.01
Deli članek:

Družba BASF je s svojo skupino razvijalcev barv pripravila globalno poročilo, v katerem predstavljajo trende na področju barv v avtomobilski industriji. Ugotovili so, da se smernice barv spreminjajo glede na družbene trende.

Po poročilu sodeč ljudje namreč radi izražajo individualizem, v ospredju je ekologija, medtem ko nas tehnologija spremlja na vsakem koraku. In prav to se odraža tudi na barvah, ki jih bomo v prihodnosti videli na avtomobilih. V ospredju bodo tako zemeljski barvni toni, bež in roza barva, prav tako pa tudi LED modra in bleščeče črna.

Strokovnjaki iz Azije, Severne Amerike in Evrope so s pomočjo mednarodnih delavnic, izmenjave mnenj in raziskav prišli do zaključka, da na izbiro barv avtomobilov izredno vplivajo družbeni trendi in kultura, v kateri se gibamo. Ekološko gibanje se nadaljuje po vsej zemeljski obli in ljudje se vse bolj zavedajo, da je osveščenost na tem področju izrednega pomena. V Evropi je moč zaznati povezavo s tem družbenim trendom in barvami. Zemeljski barvni toni izražajo ekološko osveščenost, ta trend pa se odraža tudi v barvah indiga, mete in bele.

Naš svet je zaznamoval hiter tehnološki napredek in razvoj. Najsodobnejše tehnologije tako postajajo del našega vsakdana, z njo pa se tudi izredno povezujemo. Ta trend se pri barvah kaže v zelo umetnem učinku. Na cestah bodo tako prevladovale naslednje barve: LED modra, briljantno turkizna, bleščeče se črna in svetlo rdeča.

Veliko ljudi pa želi poudariti bistvo svoje osebnosti. Prav zato je zadovoljevanje potrebe po razlikovanju od ostalih in razvoj individualizma izredno pomemben. Tudi ta družbeni trend se kaže v barvah, in sicer so najbolj zaželene barve v Evropi mešanica bež in sive ter bež, prav tako so v tej barvni paleti priljubljeni roza in marelični odtenki. Še posebej presenetljivi pa so odtenki zlate in rdečkasto zlate.

Teme kot so migracije, raznolikost in različna kulturna identiteta oblikujejo imidž družbe v Evropi. Kontinent se spreminja in prav to kulturno različnost spremljajo nove barve. Te se gibajo od rjavih tonov, ki pričarajo domačnost in spomin na lastne korenine, do eksotičnih drznih barv. Smernice se v tem oziru nagibajo tudi k barvam kot so rumena, vijolična in smaragdna.

Leta 2005 so BASF razvijalci barv precej uspešno napovedali barvne smernice v avtomobilski industriji, na kar nakazujejo tudi današnje raziskave. Takrat so nakazali prevlado bele in rjave, danes pa lahko na cestah opazujemo prav avtomobile v teh barvah.