Mobilna verzija
18:15 23. september 2017

Slavna nutricionistka o mitih glede prehrane in hujšanja

U.K.
2 Posodobljeno: 18:00 / 12.9.2017

Skoraj tedensko dobimo novega sovražnika v prehrani, zadnje čase pa so predvsem na udaru ogljikovi hidrati.

Lee Holmes

Lee Holmes je izjemno cenjena nutricionistka iz Avstralije. Foto: Facebook

Lee Holmes iz Avstralije velja za eno največjih strokovnjakinj glede prehrane in pred kratkim se je v intervjuju razgovorila o dveh največjih sovražnikih zdrave prehrane – sladkorju ter ogljikovih hidratih.

Zdravo prehranjevanje pogosto spremljajo miti, ki preprosto ne držijo. Skoraj vsak dan pride na plan nova dieta ali prehrambna navada, ki pa v večini primerov ne deluje in je pogostokrat prej škodljiva kot koristna. »Živimo v svetu, ki je obseden z nalepkami. Moramo biti brez glutena, paleo, vegani, brez mlečnih izdelkov, brez sladkorja in tako naprej,« je povedala Holmesova. »Čeprav imajo vse te diete določene pluse, pa vse izpuščajo zelo pomemben aspekt. Kaj, če bi tu in tam preprosto uživali v življenju?«

ogljikovi hidrati

Ogljikovi hidrati niso naši sovražniki. Foto: Profimedia

Za hujšanje se je potrebno znebiti ogljikovih hidratov

Holmesova je povedala, da velike količine testenin in belega kruha zagotovo ne bodo pomagale pri hujšanju, a verjame, da ogljikovi hidrati niso naš sovražnik. Pravzaprav naj bi ogljikovi hidrati celo pomagali pri hujšanju. Gre namreč za precej pomembno hranilo, ki pomaga pri zdravem imunskem sistemu in zdravju črevesja. »Ogljikovi hidrati so bogati z vlakninami in če uživate neprocesirane ogljikove hidrate kot je določeno sadje in žitarice, potem se ni potrebno bati povišanja telesne teže. Pravzaprav vlaknine pomagajo pri prebavi in lahko pomagajo pri hujšanju.«

Prehranjevanje po sedmi uri zvečer

Eden od mitov govori tudi, da prehranjevanje po določeni uri zvečer redi. Leejeva ni tega mnenja. »Mislim, da je precej bolj pomembno kaj jemo kot kdaj jemo. Ogromno ljudi zvečer zbaše vase recimo sladoled, arašidovo maslo, čips in tako naprej. Verjamem, da lahko brez težav jemo, če smo lačni, po sedmi ali deveti uri, a je pametno vzeti iz hladilnika bolj lahko in zdravo hrano.«

Sadni sokovi

Sadni sokovi sicer lahko vsebujejo veliko sladkorja, a tudi minerale in vitamine. Foto: Profimedia

Sadne pijače so slabe za naše zdravje

Seveda je ogromno sadnih sokov polnih sladkorja, a obstaja tudi ogromno naravnih sokov. Nenazadnje si jih lahko pripravimo tudi sami in ti nam v zmernih količinah zagotovo ne bodo škodili. »Nikakor ne priporočam, da bi vsak dan spili na litre in litre sokov, a kozarec tu in tam ne škodi. Vsekakor je bolje kot pijača z mehurčki in sladkorjem.« Sokovi sicer ne vsebujejo prav veliko vlaknin, tako da je še zmeraj bolje, da zaužijemo celotno sadje, a vsebujejo vitamine in minerale, ki jih naše telo potrebuje.

Življenje brez sladkorja

Mnogi ljudje, ki se odločijo, da bodo živeli popolnoma brez sladkorja, se zaradi tega odrečejo tudi sadju in nekateri zelenjavi kar nikakor ni dobro. »Pomembno je, da zmanjšamo vnos sladkorja, a ne verjamem, da je za nas dobro, da se mu popolnoma odpovemo. Pač vse je v zmernosti. Če si zaželimo tablico čokolade, zakaj pa ne. Za naše duševno zdravje bo naredila več koristi, kot lahko naredi škode v telesu. Seveda pa je potrebno biti zmeren.«

sladkor 1

Sladkor lahko ima pozitivne posledice na naše duševno zdravje. Foto: profimedia

Za izgubo teže se je potrebno držati diete

»Želela bi si, da beseda dieta sploh ne bi obstajala. Verjamem, da lahko diete ogrozijo ne le naše fizično, ampak tudi psihično zdravje. Poleg tega ne naredijo ravno čudežev kar se tiče našega socialnega življenja. Hitre rešitve ne delujejo in tudi če delujejo, in lahko z neko dieto izgubite deset kilogramov v enem tednu, to ne pomeni, da je to dobra stvar. Namesto da se osredotočamo na diete, bi morali več premišljevati o sami hrani, a še v tem primeru ne bi smeli pretiravati. Kaj ni bolje, da z užitkom pojemo košček čokolade, kot da jo pojemo in se nato počutimo krive zaradi tega?«

Vaš prispevek