"Tihi kopiloti"

Kakšne spremembe se obetajo na področju prometne varnosti v EU?

S.R./STA
14. 11. 2017, 17.31
Posodobljeno: 14. 11. 2017, 17.34
Deli članek:

Evropski parlament je danes z veliko večino sprejel resolucijo o reševanju življenj: spodbujanje varnosti vozil v EU. Z njo med drugim predlaga ukrepe, po katerih bi morali biti vsi novi avtomobili opremljeni z samodejnim zavornim sistemom, detektorjem pešcev in pametnim prilagajanjem hitrosti.

Profimedia

V resoluciji Evropski parlament ugotavlja, da na evropskih cestah vsako leto umre več kot 25.000 ljudi, na stotisoče ljudi pa je poškodovanih. Pri tem je okoli 90 odstotkov nesreč posledica človeških napak.

Evropski poslanci so zato prepričani, da bi bilo veliko nesreč mogoče preprečiti z uporabo novih tehnoloških sistemov za pomoč voznikom v nevarnih situacijah. Danes so ti sistemi del opreme avtomobilov višjega razreda, zaradi njihovih očitnih koristi pa bi morali postati obvezna oprema vseh novih osebnih vozil, so prepričani.

Ker pa so mnogi tovrstni sistemu dragi, poslanci predlagajo, da se obvezno vgradijo le tisti, ki so že na tržišču in dokazano pripomorejo k reševanju življenj, kot sta na primer samodejno zaviranje v sili z zaznavanjem pešcev in kolesarjev ter pametno prilagajanje hitrosti, ki avtomobil samodejno upočasni, da se izogne trku, voznikom pa pomaga tudi pri spoštovanju omejitev hitrosti.

"Tihi kopiloti"

Poročevalec, poslanec Evropske ljudske stranke (EPP) Dieter-Lebrecht Koch je ob spremljanju resolucije v Evropskem parlamentu spomnil, da napake delamo vsi - vozniki, pešci in kolesarji. "V takšnih primerih so zato sistemi samodejne pomoči kot tihi kopiloti, ki nam pomagajo, da se izognemo nesrečam," povzema njegove besede sporočilo za javnost Evropskega parlamenta.

Po njegovem bi morali imeti vsi možnost kupiti avtomobil z varnostnimi sistemi. "Ravno z večjo uporabo bodo sistemi za pomoč vozniku postali cenejši. Cene tovrstnih avtomobilov torej ne bodo poskočile v nebo - postali bodo le malenkost dražji," je prepričan.

Resolucija sicer še ugotavlja, da je vsako leto približno četrtina vseh smrtnih žrtev v cestnem prometu v EU posledica uživanja alkohola, zato poziva Evropsko komisijo, naj oceni, kakšna bi lahko bila dodana vrednost omejitve, enotne v vsej EU, na 0,0 odstotka vsebnosti alkohola v krvi za voznike začetnike v prvih dveh letih in za poklicne voznike. Poziva jo tudi, naj določi skupne standarde za oblikovanje reševalnih koridorjev ob nesrečah na avtocestah in začne evropsko kampanjo ozaveščanja.