Merjenje povprečne hitrosti

Po odpovedi kamere ni radarja na Trojanah, načrtujejo nekaj novega

G.G./STA
21. 10. 2017, 13.36
Posodobljeno: 21. 10. 2017, 13.41
Deli članek:

Pilotni sistem merjenja povprečne hitrosti vožnje na odseku štajerske avtoceste čez Trojane se je do sedaj izkazal za dobrega pri umirjanju prometa in povečanju varnosti. Trenutno sicer ne deluje, saj se je ena od kamer pokvarila. Načrtujejo pa postavitev novega sistema.

STA
Gre za odsek, kjer so po dosedanjih analizah najvišjo dovoljeno hitrost sto kilometrov na uro prekoračile skoraj tri petine voznikov.

Podjetje Intermatic je, kot dobavitelj opreme proizvajalca iz Velike Britanije, sistem merjenja povprečen hitrosti Darsu in policiji ponudilo v začasno uporabo. Minuli konec tedna pa so po okvari ene od kamer sistem odstranili in ga ne bodo vnovič namestili.

Tako Dars objavo javnega razpisa načrtuje predvidoma do konca tega meseca. Z objavo pa bodo v razpisni dokumentaciji razvidni tudi avtocestni odseki, na katerih se bodo namestili novi sistemi merjenja povprečne hitrosti.

Nov sistem bo predvidoma nameščen do začetka poletja 2018 in bo zaobjel vse štiri predore na odseku med Vranskim in Blagovico ter obe smerni vozišči avtoceste, proti Ljubljani in proti Mariboru. Dosedanji sistem je bil namreč omejen le na smerno vozišče avtoceste proti Ljubljani, v predorih Trojane in Podmilj. Na seznamu odsekov, kjer bo tak sistem imel velik pozitiven vpliv na varen potek prometa, so sicer posamezni odseki štajerske, primorske in dolenjske avtoceste.

Povprečna hitrost je padla

Pilotni sistem merjenja povprečne hitrosti vožnje na tem odseku štajerske avtoceste je na prometno varnost vsekakor vplival pozitivno, so prepričani na Darsu. Povprečna hitrost, s katero vozniki vozijo na tem odseku, je padla, ni pa se tudi povečalo število voznikov, ki so jo bistveno prekoračevali pred uvedbo sistema.

Analize hitrosti pred postavitvijo sistema so namreč pokazale, da je kar nekaj voznikov peljalo skozi predore s hitrostjo več kot 150 kilometrov na uro, nekateri pa so celo presegali 200 kilometrov na uro. Glede na stanje pred namestitvijo sistema, ko je hitrost 110 kilometrov na uro prekoračilo 30 odstotkov vseh vozil, predstavlja sedanje stanje bistveno izboljšanje.