Mobilna verzija
17:45 21. september 2017

VIDEO: Na TV Slovenija tega napovednika za revijo Reporter nočejo objaviti

G.G.
15 Posodobljeno: 10:02 / 09.8.2017

TV Slovenija je zavrnila predvajanje oglasa za novo številko revije Reporter. Zakaj? Ker oglas naj ne bi bil v skladu s poklicnimi merili in načeli novinarske etike.

rtvslo

Foto: STA

Sporna vsebina oglasa: »Danes v Reporterju! Italijanski dosje Lidije Glavina. Ozadje nakupa luksuzne vile ministra Klemenčiča. Mreža podjetij tajkuna Petriča v davčnih oazah. In bankomat Dejana Židana.«

oglas revija reporter

Oglas je prebral novinar Reporterja Nenad Glücks. Foto: Reporter

Oglas za revijo Reporter, ki je v zasebni lasti in je z nacionalno televizijo sklenila pogodbo o oglaševanju, bi se moral na nacionalki vrteti včeraj zvečer. Napovednik za revijo Reporter pa menda ni primeren za TV Slovenija. V petek ga je zavrnila služba za trženje javnega zavoda. Pojasnili so, da oglas “ni v skladu s Poklicnimi merili in načeli novinarske etike v programih RTV Slovenija”, ker “podaja vsebino precej senzacionalistično, hkrati pa spominja na TV poročila”, kar da je “zavajujoče”.

Odgovorni urednik Reporterja Silvester Šurla se je pritožil pri direktorici TV Slovenije Ljerki Bizilj Razložil je, da je “vsebina oglasa napovednik tem iz tiskane izdaje Reporterja”, sam oglas pa je podoben (skoraj identičen) vsebini radijskega oglasa, ki se že vrsto let predvaja na Valu202 in Prvem programu. “Vaša interna ocena je pavšalna in krivična do Reporterja, zato ostro protestiram in vas lepo prosim, da o vaši sporni odločitvi še enkrat premislite.Oglas prav v ničemer ne deluje zavajajoče, kot pišete. Prav tako ne spominja na vaša TV poročila, saj je čez cel zaslon na vrhu logotip Reporterja, novinar pa tudi začne napoved z besedami ‘Danes v Reporterju’ in nato našteje par tem, ki so objavljene v tekoči številki. To, da naj bi bila napoved precej senzacionalistična, kot pišete, pa tudi ne more biti razlog za kršitev vaših poklicnih meril – katerih sploh? – kar tudi ne navajate. To je kar nekaj - privlečeno za lase,” je med drugim zapisal Šurla. 

"Ne bomo sodili, ampak naj bralci, tisti, ki prisilno plačujejo nacionalno televizijo, sami presodijo, ali je bil naš oglas žaljiv, je ranil človeško dostojanstvo ali je bil omalovažujoč do kakšnega podjetja," so zapisali pri Reporterju.

V ponedeljek je sledil nov odgovor Službe za trženje oglasnega programa TV Slovenija. Po njihovem oglas ni bil predvajan, ker je vseboval štiri elemente, ki kršijo poklicna merila in načela novinarske etike. Služba za trženje mora oglas zavrniti: če je vsebina oglasa žaljiva za pravno ali fizično osebo ali RTV Slovenija; če oglasno sporočilo lahko z vsebino lahko rani človeško dostojanstvo in ponos posameznika ali določene družbene skupine; če izrablja ali žali verska čustva in politična prepričanja posameznikov ali družbenih skupin; če omalovažuje, diskreditira ali žali druge gospodarske subjekte, družbene organizacije in društva ter državne ustanove ali njihove posameznike.

Pri Reporterju se zato sprašujejo, ali so z oglasom kršili kaj od zgoraj naštetega in pozivajo bralce, naj si ogledajo sporni posnetek in presodijo sami. Nenazadnje, "odjemalci električne energije" hočemo ali nočemo financiramo RTV Slovenija. Prihodki od RTV prispevka so lani znašali 69,8 milijona evrov.

Vaš prispevek