Mobilna verzija
10:35 14. december 2017

Smrt mlade kolesarke: v križišče pri zeleni, vendar kako hitro?

S.S. Ljubljana
7

Na ljubljanskem okrožnem sodišču se je z zasliševanjem prič nadaljevalo sojenje Janu Kočiću, obtoženemu predrzne vožnje, ki je imela za posledico smrt mlade kolesarke.

nesreča, dravlje, jan kocić

Prizorišče nesreče: križišče Celovške ceste, Bravničarjeve in Korenčanove ulice. Foto: Google maps

Enaindvajsetletni Ljubljančan Jan Kočić je po navedbah tožilstva 22. marca zvečer na Celovški cesti v Dravljah z audijem A7 prevozil rdečo luč v križišču in s hitrostjo najmanj 120 kilometrov na uro trčil v 20-letno Ino G. na kolesu.

Trčenje je bilo tako silovito, da je dekle odbilo kar 50 metrov daleč, ob padcu na tla pa jo je sila potisnila še približno 15 metrov stran. Mlada Ljubljančanka je zaradi hudih poškodb glave in pljuč umrla na kraju nesreče. Kot rečeno, tožilstvo Kočiću očita kaznivo dejanje predrzne vožnje v cestnem prometu, za kar mu grozi do dvanajst let zapora ter prepoved vožnje motornega vozila.

Policistoma je v oči padel »težek audi«

Sodišče bo podatek o hitrosti vožnje poskušalo pridobiti pri proizvajalcu zračnih blazin Bosch v Budimpešti, saj krmilna enota zračne blazine informacijo o hitrosti potrebuje za aktivacijo in jo tudi zapiše. 

Včeraj je senat zaslišal policista PP Šiška, ki sta svojcem pokojne sporočila tragično novico, kar je bila za oba ena najbolj neprijetnih izkušenj v karieri, o dogajanju pred nesrečo in po njej pa sta tudi sestavila uradni zaznamek. David R. je pojasnil, da sta s kolegom Srdjanom K. kritičnega večera opravljala postopek z nekim voznikom pred trgovino Spar na Pečnikovi ulici, ko jima je kakšnih deset metrov stran v oči padel »težek audi«, ki je speljal s parkirišča in odpeljal v smeri proti Celovški cesti. Že čez nekaj minut pa sta policista v nočni patrulji dobila sporočilo, da se je v bližini pripetila prometna nesreča. Na kraju samem sta prepoznala audija, v nesrečo pa se nista poglabljala, saj so jo že obravnavali kolegi s prometnega oddelka. S Kočićem pa sta imela policista opravka tudi dan po nesreči; med patruljiranjem ponoči sta prejela obvestilo, da na Celovški ob avtobusni postaji neznanci vlamljajo v urbanomat. A se je izkazalo, da ne gre za kradljivce. Med preverjanjem oseb po evidencah sta ugotovila, da je med prisotnimi tudi povzročitelj nesreče v noči pred to. Fantje so sicer na avtobusno postajo lepili letake, s katerimi so pozivali morebitne priče nesreče, naj se jim javijo. O dogajanju sta policista spisala tudi uradni zaznamek, in sicer šele osem dni po nesreči, ker sta bila prej prosta.

Neuradno: v rdečo je krenila kolesarka

Trčenje je bilo tako silovito, da je dekle odbilo kar 50 metrov daleč, ob padcu na tla pa jo je sila potisnila še približno 15 metrov stran.

Kot je znano, obtoženi trdi, da je na semaforju gorela zelena luč in da je vozil s precej manjšo hitrostjo, kot navaja tožilstvo. Neuradno smo izvedeli, da iz analize delovanja semaforjev v kritičnem križišču v času nesreče izhaja, da je Kočić v križišče zapeljal pri zeleni luči nekje na sredini intervala, da je torej kolesarka cesto prečkala pri rdeči luči. Audijev računalnik je sicer čas nesreče zapisal ob 22. uri, 46 minut in 44 sekund. Odprto pa ostaja vprašanje, s kolikšno hitrostjo je obtoženi zapeljal v križišče – na tem delu je sicer hitrost omejena na 70 kilometrov na uro. Sodišče bo podatek o hitrosti poskušalo pridobiti pri proizvajalcu zračnih blazin Bosch v Budimpešti, saj krmilna enota zračne blazine informacijo o hitrosti potrebuje za aktivacijo in jo tudi zapiše. Če obtoženi govori resnico, ga bo sodišče najbrž težko spoznalo za krivega nevarne vožnje, prej povzročitve prometne nesreče iz malomarnosti, za kar je zagrožena nekoliko milejša kazen, in sicer do osem let zapora ter prepoved vožnje. Kakorkoli. Nadaljevanje bo predvidoma 22. decembra.

Vaš prispevek