CPP

Največje nevarnosti in napake pri prometni vzgoji

Š. K.
28. 8. 2017, 09.11
Deli članek:

V prometu na otroka preži vrsto nevarnosti, saj se promet vseskozi spreminja. Pomembno je, da se teh možnih nevarnosti zavedamo ter jih z otrokom tudi vadimo.

Dejavniki ga lahko zmedejo
Kljub temu, da otrok že obvlada določeno vedenje, pa ne sme sam sodelovati v prometu do starosti približno 7 let, saj še ni sposoben dobro dojeti nevarnosti in ga lahko različni zunanji dejavniki zmedejo, da se vede napačno.

Odrasli znamo predvidevati
Odrasli celovito opazujemo promet in znamo predvideti nevarnosti. Otrok doživlja promet bolj čustveno. Hitro ga lahko premami lepa izložba, lep avto, prestraši tovornjak, ki ima kolesa v višini otrokovih oči ali kaj drugega. V takšnih primerih lahko preusmeri pozornost na tisto, kar ga najbolj pritegne ali prestraši in pozabi na pravila, zato potrebuje našo pomoč.

Odrasli lahko s svojim ravnanjem povzročimo, da otrok naredi napako in se znajde v nevarnosti. Nevarno je, če otroka, ki je na drugi strani ceste, pokličemo, ne da bi se prepričali, ali je cesta prosta. Otrok na klic staršev ali prijateljev običajno kar steče, saj pričakuje, da je vse v redu.

Prav tako steče za žogo ali igračo, ki mu pade na cesto, saj se boji, da bi jo avtomobili poškodovali. Otrok se ne bo prepričal, ali to lahko varno naredi.

Nevarne so lahko tudi vremenske razmere
Prav tako lahko določene nevarnosti predstavljajo spremenjene vremenske razmere. Nevarnost predstavljajo tudi na spolzke, mastne ali zasnežene ceste, kjer vozniki avtomobile veliko težje ustavijo. Zato moramo biti kot pešci še posebej previdni na nasproti vozeče avtomobile.

Ko je dež …
Takrat velja še posebna previdnost! Ko dežuje namreč uporabljamo dežnike ali pelerine, ki nam zakrivajo in ožijo vidno polje. Prav tako nam pelerina onemogoča, da bi dobro slišali. Zato je prav, da svojega otroka poučite o tem, da mora biti v takem vremenu še posebej previden.


Javna agencija RS za varnost prometa (AVP) je izdala smernice za šolske poti, ki predstavljajo koristen in uporaben pripomoček osnovnim šolam in lokalnim skupnostim za izdelavo učinkovitih načrtov, za celovitejši pregled in izboljšanje varnosti ter za poenoteno označevanje šolskih poti. Smernice za šolske poti med drugim usmerjajo k bolj sistematičnemu in koordiniranemu pristopu na področju prometne varnosti na lokalni ravni ter k varnejši cestno-prometni infrastrukturi.